نهنگ ادعایی جاسوسیِ روسی در سوئد است - و خطر. در اینجا دلیل اهمیت داستان او است
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

نهنگ ادعایی جاسوسیِ روسی در سوئد است - و خطر. در اینجا دلیل اهمیت داستان او است

نهنگ بلوگا که مدت‌ها تصور می‌شد جاسوس روس است در سوئد ظاهر شد و نگرانی‌ها را در مورد رفاه و تلاش‌های او برای محافظت از او در برابر ترافیک خطرناک قایق ها را افزایش داد.

Hvaldimir - ترکیبی از کلمه نروژی نهنگ (hval) و نام کوچک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - چندین سال گذشته را صرف شنا کردن به سمت جنوب در سواحل نروژ کرده است، جایی که اولین بار در سال 2019 توسط ماهیگیران مشاهده شد.

او مهاری به نام «تجهیزات سنت پترزبورگ» به تن داشت، که باعث شد بسیاری تصور کنند که او توسط نیروی دریایی روسیه برای اهداف اطلاعاتی آموزش دیده است. (روسیه و ایالات متحده از جمله کشورهایی هستند که برنامه‌های آموزشی نظامی شامل پستانداران آبزی دارند.)
هوالدیمیر در سال‌های پس از آن به یک شهرت محلی تبدیل شده است، با ویدیوهای ویروسی که نشان می‌دهد او تلفن همراه زنی را که افتاده است برمی‌دارد و GoPro یک قایق‌ران را می‌دزدد و باز می‌گیرد.

OneWhale، یک سازمان غیرانتفاعی که به طور خاص برای محافظت از Hvaldimir تأسیس شده است، می گوید: «او نهنگی دوستانه، اهلی، آواره و سابقاً اسیر است که برای تعامل اجتماعی به انسان ها تکیه می کند. بلوگا ها نهنگ هایی بسیار اجتماعی هستند و او در چهار سال گذشته به تنهایی زندگی می کند.

اما این تعاملات می تواند هزینه داشته باشد. هوالدیمیر توسط ملخ‌های قایق، اشیای تیز، قلاب‌های ماهیگیری و قرار دادن وسایل خارجی در دهانش مجروح شده است - و در سوئد که جمعیت بیشتری و ماهی‌های کمتری نسبت به نروژ دارد، با خطر شدیدتری مواجه است.
OneWhale روز دوشنبه گفت که با مقامات سوئدی برای محافظت از او همکاری می کند، حتی یک پل را می بندد تا دسترسی مردم را محدود کند و به تیم آنها کمک کند سریعتر در محل حاضر شوند.
رئیس جمهور ریچ ژرمن در یک مصاحبه تلفنی به NPR گفت که هدف کوتاه مدت OneWhale محافظت از Hvaldimir است که 'زندگی او آشکارا در خطر است.'

هدف نهایی آنها ایجاد یک ذخیره گاه دریایی به مساحت 500 جریب در شمال نروژ است که در آن بتوانند او را قبل از رهاسازی در جمعیت وحشی نهنگ های بلوگا احیا کنند - و تصور می کنند که او اولین ساکن از بسیاری از ساکنان باشد.

ژرمن می‌گوید: «خط نقره‌ای داستان غم‌انگیز هوالدیمیر این است که آن ذخیره‌گاه همچنین خانه‌ای برای نهنگ‌هایی خواهد بود که در پارک‌های دریایی و مکان‌هایی مانند آن در سراسر جهان در اسارت زندگی می‌کنند». داستان هوالدیمیر این شانس را دارد که از یک رفتار بسیار غیرانسانی با حیوانات به او تبدیل شود که سفیری جهانی برای شفقت و عشق بین انسان ها و حیوانات است.
 

نظر شما