بهتر زیستن: آنچه برای سلامتی در آمریکا لازم است
موضوع : جامعه | سرگرمی

بهتر زیستن: آنچه برای سلامتی در آمریکا لازم است

زمانی که کووید-19 شیوع پیدا کرد، آمریکایی‌ها اخبار را با وحشت تماشا کردند، زیرا تعداد مرگ و میرها افزایش یافت و دوباره افزایش یافت، با هزاران مرگ در روز در طول موج‌های متعدد. مرگ و میر ناشی از این ویروس ناگهانی و غم انگیز بود، اما امروز ما در یک بیماری همه گیر کندتر زندگی می کنیم که هر روز تلفات غم انگیزی نیز به همراه دارد - ناشی از بیماری های قابل پیشگیری و مزمن.

این مرگ‌ها اغلب در معرض دید عموم پنهان می‌شوند. به عنوان مثال، نزدیک به هزار مرگ در روز با بیماری های مرتبط با رژیم غذایی مرتبط است - بیماری قلبی، عوارض ناشی از دیابت نوع 2 و بیماری کبد. و رژیم غذایی در حال حاضر از سیگار به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان پیشی گرفته است. استرس مزمن ناشی از فقر و نژادپرستی نیز به مرگ و میرهای قابل پیشگیری کمک می کند.
مرگ و میر ناشی از بیماری های مزمن آنقدرها هم چشمگیر نیست، اما فاجعه این است که با وجود داشتن پیچیده ترین سیستم مراقبت های بهداشتی در جهان - پزشکان عالی، بیمارستان های درجه یک، بسیاری از پیشرفت های پزشکی - ایالات متحده به عنوان یک کشور سالم تر نمی شود.

این همه گیری از بسیاری جهات زنگ بیداری بود. امید به زندگی آمریکایی ها در طول این همه گیری کاهش یافت و یک چرخش تاریخی بدتر شد. و در حالی که کشورهای سراسر جهان در طول دومین سال شیوع بیماری همه گیر پس از ورود واکسن ها شاهد بازگشت امید به زندگی بودند، ایالات متحده چنین نکرد. این امر به ویژه در مورد بومیان آمریکا صادق است که امید به زندگی آنها در سال 2021 به 65.2 کاهش یافت.
همانطور که این ردیاب امید به زندگی نشان می دهد، نابرابری ها را می توان در کدهای پستی در همان حالت مشاهده کرد. اگر یک کد پستی نسبتاً ثروتمند را انتخاب کنید - برای مثال، 08542، در پرینستون، نیوجرسی، - افرادی که در آنجا زندگی می کنند می توانند انتظار داشته باشند تا 90 سال عمر کنند. در همین حال، در کمدن، نیوجرسی، نه چندان دور، متوسط ​​امید به زندگی بسیار پایین‌تر است - حدود 74 سال، که یادآوری واضحی است که محل زندگی شما بر طول عمر شما تأثیر می‌گذارد.

و در حالی که دسترسی به بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی خوب مهم است، بدون دسترسی به برخی از اصول اولیه، مانند داشتن شغل، یا مکانی امن برای زندگی و رفتن به مدرسه، سلامت خوبی را تضمین نمی کند. در واقع، بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که سلامت ضعیف توسط عوامل اجتماعی کلیدی مانند استرس، آسیب، انزوای اجتماعی، نژادپرستی، فقر و عدم دسترسی به غذای سالم و سایر منابع هدایت می شود. برای بسیاری از آمریکایی‌ها، سیستم اغلب در برابر تلاش‌های آنها برای خوب ماندن قرار گرفته است. بنابراین چه چیزی لازم است تا انتخاب سالم به انتخاب آسان تبدیل شود؟

امسال، NPR مجموعه‌ای از داستان‌های در حال انجام را با نام Living Better: چگونه آمریکایی‌ها می‌توانند سلامت خود را پس بگیرند، گزارش می‌کند. ما داستان‌هایی از جوامع و افرادی خواهیم گفت که با بهبود نتایج سلامتی و زندگی مردم، روندها را شکست داده‌اند. و ما ایده های خوب جدیدی را که شایسته اشاعه هستند و سیاست های هوشمندانه ای که مستحق تامین مالی هستند را به اشتراک خواهیم گذاشت. این سریال با مجموعه‌ای از داستان‌های مربوط به بچه‌ها شروع می‌شود، زیرا دوران کودکی جایی است که نابرابری‌های سلامت و سلامت شروع می‌شود.
شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد اتخاذ یک رژیم غذایی سالم و گنجاندن حرکات در زندگی شما می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کند. به عنوان مثال، نتایج مطالعه پیشگیری از دیابت 20 سال پیش نشان داد که تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری در میان افرادی که در معرض خطر بودند، موثرتر از متفورمین، یک داروی پیشرو، بود.
و پیگیری طولانی‌مدت نشان می‌دهد که مزایا می‌توانند باقی بمانند. چالش این است که نرخ چاقی و دیابت همچنان در حال افزایش است. بنابراین بهترین راه برای ایجاد انگیزه، آموزش و توانمندسازی افراد برای پیروی از توصیه‌ها برای بهتر غذا خوردن و اتخاذ سایر عادات سالم چیست؟ یکی از راه‌ها این است که برنامه‌ها را در محیط‌های جامعه افزایش دهیم، مانند گنجاندن برنامه DPP در YMCA.

علاوه بر این، بسیاری از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در حال آزمایش راه‌هایی برای حمایت از رفتارهای سالم با ارائه وعده‌های غذایی متناسب با طب یا میوه‌ها و سبزیجات نسخه‌ای هستند که هدف آنها قرار دادن غذا در مراقبت‌های پزشکی برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با رژیم است. این بخشی از جنبش رو به رشد Food Is Medicine است و سال گذشته در کنفرانسی در کاخ سفید، دولت بایدن بیش از 8 میلیارد دلار تعهدات بخش خصوصی و دولتی را برای پیشبرد دستور کار پایان دادن به ناامنی غذایی و ارتقای تغذیه و سلامت اعلام کرد.
راه دیگر این است که از درک خود از رفتار انسان سرمایه گذاری کنیم. عادات ما مسری است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نزدیک ترین افراد به ما بر انتخاب های روزمره ما تأثیر می گذارند. اگر در اطراف افراد شاد هستید، احساسات مثبت می تواند گسترش یابد. اگر سیگار را ترک کنید، به احتمال زیاد همسر یا هم اتاقی شما نیز سیگار را ترک خواهد کرد. بهبود رژیم غذایی خود با یکی از دوستان یا اعضای خانواده می تواند شانس موفقیت را افزایش دهد. و عادات رسانه های اجتماعی نیز می توانند مسری باشند.
پوشش ما همه اهرم‌های تأثیرگذاری بر سلامت، هم در سطح شخصی و هم در جوامع را بررسی می‌کند. با وجود چالش‌ها و موانع سلامتی، هنوز دلایلی برای خوش‌بینی و کارهایی وجود دارد که می‌توانیم برای پیشرفت انجام دهیم.

نظر شما