نمایی زیبا از روستای ایزکی شهرستان رامسر
موضوع : ایران‌شناسی | مازندران

نمایی زیبا از روستای ایزکی شهرستان رامسر

روستای ایزکی یکی از روستاهای شهرستان رامسر در استان مازندران است. این روستا در بخش مرکزی شهرستان رامسر و دهستان جنت‌رودبار واقع شده است. روستای ایزکی به دلیل طبیعت بکر و زیبای خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در رامسر است.

روستای ایزکی در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است. این روستا از شمال به روستای اکراسر، از شرق به روستای چاک، از جنوب به روستای چرته و از غرب به روستای جیبرود محدود می‌شود.

روستای ایزکی دارای طبیعتی بکر و زیبا است. این روستا در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته و آبشارهای زیبایی نیز در آن وجود دارد. از جمله آبشارهای روستای ایزکی می‌توان به آبشار ریزبراز و آبشار هیسیان اشاره کرد.

روستای ایزکی همچنین دارای جاذبه‌های تاریخی نیز می‌باشد. از جمله آثار تاریخی روستای ایزکی می‌توان به قلعه باستانی ایزکی اشاره کرد. این قلعه در بالای تپه‌ای در روستای ایزکی قرار گرفته است و قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد.

روستای ایزکی یکی از روستاهای جذاب و دیدنی شهرستان رامسر است. این روستا با طبیعت بکر و زیبای خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در استان مازندران می‌باشد.

در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری روستای ایزکی اشاره می‌کنیم:

آبشار ریزبراز: این آبشار در 2 کیلومتری روستای ایزکی قرار دارد و ارتفاع آن حدود 30 متر است.
آبشار هیسیان: این آبشار در 3 کیلومتری روستای ایزکی قرار دارد و ارتفاع آن حدود 50 متر است.
قلعه باستانی ایزکی: این قلعه در بالای تپه‌ای در روستای ایزکی قرار گرفته است و قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد.
جنگل‌های انبوه: روستای ایزکی در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است.

برای رسیدن به روستای ایزکی می‌توان از دو مسیر استفاده کرد:

مسیر اول: از رامسر به سمت تنکابن حرکت کنید و پس از طی کردن حدود 15 کیلومتر به منطقه هریس خواهید رسید. از آنجا خیابان میرزا کوچک خان را به سمت جنوب در پیش بگیرید و پس از طی کردن 20 کیلومتر به جنگل‌های انبوه دالخانی خواهید رسید. روستای ایزکی در انتهای جنگل‌های دالخانی قرار دارد.
مسیر دوم: از رامسر به سمت جواهرده حرکت کنید و پس از طی کردن حدود 10 کیلومتر به روستای ایزکی خواهید رسید.

روستای ایزکی در تمام فصول سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد. با این حال، بهترین زمان سفر به این روستا، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، آب و هوای روستای ایزکی معتدل و مطبوع است و طبیعت آن سرسبز و زیبا است.

نظر شما