ترامپ  درباره فایل صوتی محرمانه خود ابراز بی‌اطلاعی کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

ترامپ درباره فایل صوتی محرمانه خود ابراز بی‌اطلاعی کرد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در واکنش به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره فایل صوتی از خود که در آن به گفته او، به نگهداری اسناد محرمانه پس از خروج از کاخ سفید اشاره می‌کند، ابراز بی‌اطلاعی کرد. دادستان‌های فدرال این فایل صوتی را در تحقیقات مربوط به پرونده کشف اسناد دولتی در عمارت ترامپ در فلوریدا یافته‌اند. در این فایل صوتی، ترامپ در جریان مکالمه‌ای درباره سندی حساس نظامی که به گفته او مربوط به "حمله احتمالی به ایران" است، حرف می‌زند و ادعا می‌کند که می‌داند این سند محرمانه است.

وقتی خبرنگار "فاکس نیوز" او را درباره گزارش‌های اخیر سوال می‌کند، ترامپ از خود دفاع کرده و ادعا می‌کند که هر چیزی که از کاخ سفید به عمارت خود برده بود، تحت اختیارات ریاست‌جمهوری از طبقه‌بندی خارج شده و چیزی درباره این فایل صوتی نمی‌داند. اما این فایل صوتی می‌تواند ادعا‌های ترامپ درباره تحت اختیارات ریاست‌جمهوری قرار دادن هر چیزی به چالش بکشد.

ترامپ در ماه اوت، در تحقیقات مربوط به پرونده کشف اسناد دولتی در عمارت خود در فلوریدا، تحت تعقیب وزارت دادگستری آمریکا بود و برای همراه بردن سوابق کاخ سفید مورد بررسی قرار گرفته بود. او همچنین در چند پرونده دیگر از سوی نهاد‌های فدرال تحت تعقیب قرار دارد که می‌تواند بر نامزدی وی در انتخابات اثرگذار باشد

نظر شما