چرا هالیوود از هوش مصنوعی مولد می ترسد؟
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

چرا هالیوود از هوش مصنوعی مولد می ترسد؟

آینده هالیوود بسیار شبیه به دیپ فیک رایان رینولدز است که به شما یک تسلا می‌فروشد . در ویدئویی که از زمان حذف شدن اما به طور گسترده در توییتر به اشتراک گذاشته شده است، این بازیگر با عینکی با قاب سیاه ضخیم، دهانش به طور مستقل از صورتش بیرون می‌آید، خودروهای برقی می‌چرخد: «فکر می‌کنید چقدر هزینه دارد که ماشینی به این عالی داشته باشید. ؟"

در مقیاس حقیقت، ویدئویی که در ابتدا ماه گذشته منتشر شد، به‌طور آشکار غیرواقعی ثبت شد. سپس خالق آن، یوتیوبر مشاوره مالی، کوین پافرات، فاش کرد که این کار را به عنوان یک ترفند برای جلب نگاه ایلان ماسک انجام داده است. (که انجام شد: مدیر عامل تسلا به توییت پافرات با یک «خوب» پاسخ داد) در جای دیگری در توییتر، مردم از رینولدز درخواست کردند که شکایت کند. در عوض، شرکت سازنده او با یک ویدیوی مشابه واکنش نشان داد که در آن یک ماسک خاکستری ظاهر جین ساخته شده توسط شرکت هواپیمایی رینولدز را تایید کرد. آن ویدیو نیز از آن زمان حذف شده است.

 

«مرد مالی از ماسک در توییتر لذت می‌برد» به دور از اخبار وحشتناک است، اما این مبادله نشان‌دهنده یک مشکل بسیار بزرگ‌تر است: هوش مصنوعی این امکان را برای هر کسی فراهم می‌کند که چهره‌های معروف را در هر ویدیویی که دوست دارد جعلی کند. و بازیگران نیز به نوبه خود، به طور فزاینده ای از پتانسیل هوش مصنوعی برای تجاوز به کار خود آگاه می شوند. با توجه به اینکه انجمن نویسندگان آمریکا در حال اعتصاب است،  تا حدی به دلیل تهدیدی مشابه ، مذاکرات آتی بین اتحادیه بازیگران و استودیوها احتمالاً به تصاویری مانند  بروس ویلیس جعلی و رایان رینولدز تقلبی به عنوان آخرین گام ها به سوی آینده ای تحت سلطه هوش مصنوعی اشاره خواهد کرد.

دانکن کرابتری-ایرلند، مدیر اجرایی و مذاکره‌کننده ارشد انجمن بازیگران سینما-فدراسیون تلویزیون و رادیو آمریکا، توضیح می‌دهد که هیاهوی پیرامون این فناوری به این معنی است که تمرکز مذاکرات خواهد بود، به ویژه با توجه به اینکه قراردادها فقط هر سه سال یک‌بار مذاکره می‌شوند. هنرمندان (SAG-AFTRA). او می‌گوید: «با توجه به اینکه [هوش مصنوعی] در 18 ماه گذشته چقدر پیشرفت کرده است، حتی تصور اینکه سه سال دیگر به کجا خواهد رسید، دشوار است.

انجمن صنفی در پیامی که از اعضای خود می‌خواست مجوز اعتصاب را صادر کنند، خاطرنشان کرد که به دنبال قراردادی است که از اعضا در برابر از دست دادن درآمد به دلیل " استفاده غیرقانونی از هوش مصنوعی مولد " محافظت کند. آخرین مهلت دوشنبه 5 ژوئن است. در 7 ژوئن، SAG-AFTRA مذاکراتی را با اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) که نماینده استودیوها است، آغاز می کند. اگر بازیگران اعتصاب کنند، این اولین بار از سال 2000 خواهد بود.

 

SAG از زمان بازی‌های ویدیویی ورزشی پیکسلی نگران ابزارهای یادگیری ماشین بوده است. در آن زمان، انجمن نگران این بود که استودیوهای بازی چقدر آسان است که ورزشکاران حرفه ای را وارد بازی های Madden کنند. اکنون استودیوهای هالیوود در حال پیری هریسون فورد و  بازسازی صدای مردگان هستند

 

با توجه به این موضوع، تصور آینده ای که در آن یک بازیگر با چشمان درشت برای یک فصل از یک برنامه تلویزیونی خون آشام ثبت نام کند و دو فصل بعد جایگزین هوش مصنوعی آنها از تابوت بیرون بیاید، سخت نیست. در همین حال، آنها هیچ غرامت اضافی دریافت نمی کنند، حتی اگر شخصیت تولید شده توسط هوش مصنوعی بر اساس شباهت و عملکرد آنها باشد.

Crabtree- می گوید: «ماهیت تأثیر بر اجراکنندگان منحصر به فرد است، به ویژه با ابزارهای هوش مصنوعی مولد که می توانند برای بازسازی تصویر، شباهت، یا شخصیت صدا، یا انجام کارهایی که در ابتدا فکر نمی کردند انجام دهند، استفاده شوند. ایرلند. "این یک نگرانی است."

بازیگران، مانند همه آمریکایی‌ها، با حق تبلیغات - که به عنوان حقوق نام، تصویر و شباهت نیز شناخته می‌شود، در برابر تخصیص تجاری هویت خود محافظت می‌شوند  . SAG می‌خواهد با افزودن «رضایت آگاهانه» به قراردادهای آتی، از این حمایت‌ها حمایت کند و شرایط استثمارگرانه مانند نمونه خون آشام را کنار بگذارد: اتحادیه استدلال می‌کند که انواع خاصی از استفاده از هوش مصنوعی باید افشا شود و جبران شود.

اما نویسندگان نمی توانند به همان شیوه بر حقوق تبلیغات تکیه کنند. اگر صاحب حقوق باشند، می توانند در صورتی که کارشان توسط مدل های زبانی بزرگ یا LLM ها خراشیده شود، درخواست توسل یا غرامت کنند، اما تنها در صورتی که اثر حاصل، بازتولید یا مشتق شده از خط آنها تلقی شود. دانیل جرویس، استاد مالکیت معنوی و قانون هوش مصنوعی در دانشگاه واندربیلت می گوید: «اگر هوش مصنوعی از صدها متن یا بیشتر یاد گرفته باشد، این احتمال زیاد نیست.

و این خراش دادن است که برای اجراکنندگان اعمال می شود که به نمایندگان استعدادها مربوط می شود. لی برچین، وکیل سرگرمی می‌گوید که او بیش از همه نگران این است که ویژگی‌های ارزشمند مشتریانش به گونه‌ای استخراج شود که به راحتی قابل شناسایی نباشد. تصور کنید تهیه‌کننده‌ای یک اجرای دیجیتالی را با شدت دنزل واشنگتن تداعی می‌کند در حالی که دستمزدش را کاملاً پایین می‌آورد. برچین می‌گوید: «بیشتر قراردادهای مذاکره شده با مجریان روی دوربین شامل محدودیت‌هایی برای استفاده از نام، شباهت، عملکرد در هر اثر دیگری غیر از کاری است که برای آن استخدام شده‌اند. من نمی‌خواهم استودیو بتواند از عملکرد برای آموزش هوش مصنوعی نیز استفاده کند.» به همین دلیل است که همانطور که Crabtree-Ireland توضیح می دهد، بسیار مهم است که هوش مصنوعی را به عنوان آمیزه ای از انسان های بی شماری بازفراز کنیم.

اما آیا مردم اهمیت خواهند داد که آنچه را که تماشا می کنند توسط یک هوش مصنوعی آموزش دیده بر روی فیلمنامه ها و اجراهای انسانی ساخته شده باشد؟ وقتی روزی برسد که ChatGPT و سایر LLM ها بتوانند صحنه های قابل فیلمبرداری را بر اساس دستورات ساده تولید کنند، اتاق های نویسندگان محافظت نشده برای رویه های پلیس یا کمدی های کمدی احتمالا کوچک می شود. صداپیشه‌ها، به‌ویژه آنهایی که قبلاً به خاطر بازی‌های جلوی دوربین شهرت نداشتند، نیز در خطر واقعی هستند. هانی فرید، استاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی که در تجزیه و تحلیل دیپ فیک ها تخصص دارد، می گوید: «کلون سازی صدا اساساً اکنون یک مشکل حل شده است

در کوتاه مدت، اکثر بازیگران تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است مانند رایان رینولدز تقلبی ظاهر شوند: به طرز وحشتناکی دوست داشتنی نیست. به نظر می رسد مردم کتاب های صوتی ساخته شده توسط هوش مصنوعی یا  صدای دارث ویدر را که به صورت دیجیتالی رندر شده است را بپذیرند تا فیلمی که بر روی شانه های پاره شده یک قهرمان اکشن مجسمه سازی شده با هوش مصنوعی قرار دارد.

با این حال، در دراز مدت، اگر تکرارکننده‌های هوش مصنوعی از دره عجیب و غریب فرار کنند، مخاطبان آینده ممکن است اهمیتی ندهند که بازیگر مقابلشان انسان است یا خیر. متیو ساگ، استاد حقوق و هوش مصنوعی در دانشگاه اموری می‌گوید: «این پیچیده است. «کار نویسندگی را می توان به شکلی حاشیه ای یا پیش رونده مورد تجاوز قرار داد. احتمالاً اجراکنندگان به روشی همه یا هیچ جایگزین خواهند شد.»

در حالی که هفته آینده اتحادیه بازیگران و استودیوهای هالیوود وارد مذاکرات می شوند، نگرانی اصلی عدالت اقتصادی خواهد بود: اتحادیه بیان می کند که " حفظ سبک زندگی طبقه متوسط " برای اعضای صنف دشوارتر شده است . اتحادیه‌ها استدلال می‌کنند که بین موفقیت یک فیلم یا برنامه تلویزیونی و پاداش باقی‌مانده، و همچنین فاصله‌های طولانی‌تر بین فصل‌های کوتاه‌تر، که به معنای زمان کمتری برای کار است، یک گسست مدرن وجود دارد.

در این زمینه، هوش مصنوعی می‌تواند بازی بعدی هالیوود برای تولید محتوای بیشتر با انسان‌های کمتر باشد. مانند رینولدز تولید شده توسط هوش مصنوعی، اگر آنقدر حیاتی نبود، همه چیز پیش پا افتاده بود. به این ترتیب، اعتصابات اتحادیه همچنان یک احتمال است. Crabtree-Ireland می گوید: «آنها یک مدل کسب و کار 2023 برای پخش جریانی با یک مدل کسب و کار 1970 برای مجریان و نویسندگان و دیگر خلاقان در صنعت دارند. "این خوب نیست


 

 

 

نظر شما