طوفان دنیل در یونان
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

طوفان دنیل در یونان

طوفان دنیل یک سیستم آب و هوایی شدید بود که از اوایل سپتامبر 2023 بر یونان و کشورهای مدیترانه تأثیر گذاشت. این سیستم در ابتدا به عنوان یک سیستم کم فشار در اقیانوس اطلس شمالی تشکیل شد و سپس به سمت شرق حرکت کرد. در 5 سپتامبر، این سیستم به یک توفند مدیترانه‌ای بر فراز دریای یونان تبدیل شد و توسط سرویس ملی هواشناسی یونان توفند دانیل نام گرفت.

طوفان دانیل باعث بارندگی شدید، سیل و رانش زمین در یونان شد. در برخی مناطق، بیش از 1000 میلی‌متر (39 اینچ) باران بارید. این بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در جاده‌ها و خانه‌ها شد و چندین نفر را کشت.

تلفات و خسارات

طوفان دانیل در یونان باعث کشته شدن 14 نفر و مفقود شدن 3 نفر شد. همچنین این طوفان باعث خسارات گسترده به زیرساخت‌های یونان شد.

تأثیرات بر کشاورزی

بارندگی شدید طوفان دانیل باعث خسارات گسترده به کشاورزی در یونان شد. این بارندگی باعث جاری شدن سیل در مزارع و از بین رفتن محصولات شد.

تأثیرات بر گردشگری

طوفان دانیل باعث تعطیلی چندین شهر و منطقه گردشگری در یونان شد. این امر باعث خسارات قابل توجهی به صنعت گردشگری یونان شد.

پیش‌بینی‌ها برای آینده

سازمان هواشناسی جهانی پیش‌بینی کرده است که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش شدت و فراوانی طوفان‌های شدید در سراسر جهان شود. این امر می‌تواند منجر به افزایش خطرات ناشی از طوفان‌ها برای مردم و زیرساخت‌ها شود.

پاسخ دولت یونان

دولت یونان برای مقابله با پیامدهای طوفان دانیل، اقداماتی را انجام داد. این اقدامات شامل تخلیه مناطق در معرض خطر، بسیج نیروهای امدادی و ارائه کمک مالی به آسیب‌دیدگان بود.

نظر شما