روز پنجم اعتصاب علیه جنرال موتورز، فورد و استلانتیس
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

روز پنجم اعتصاب علیه جنرال موتورز، فورد و استلانتیس

اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا (UAW) در روز پنجم اعتصاب خود علیه جنرال موتورز، فورد و استلانتیس، مهلت جدیدی برای امضای قرارداد جمعی تعیین کرد. این اتحادیه اعلام کرد که اگر تا ساعت 12 ظهر روز جمعه 23 سپتامبر، 2023، قرارداد جدیدی امضا نشود، اعتصاب ادامه خواهد یافت.

این مهلت جدید، یک تغییر در استراتژی اتحادیه است. UAW در ابتدا اعلام کرده بود که اعتصاب را تا زمانی که قرارداد جدیدی امضا شود، ادامه خواهد داد. با این حال، این اتحادیه اکنون معتقد است که تعیین یک مهلت جدید به کارفرمایان فشار بیشتری وارد می کند تا به توافق برسند.

UAW در حال حاضر در حال مذاکره با کارفرمایان برای افزایش دستمزد، بهبود مزایا و تضمین شغل برای کارگران است. این اتحادیه می گوید که این خواسته ها برای حفظ قدرت خرید کارگران و اطمینان از آینده شغلی آنها ضروری است.

کارفرمایان تا کنون پیشنهادات اتحادیه را رد کرده اند. آنها می گویند که پیشنهادات اتحادیه غیرواقعی است و هزینه های زیادی را به آنها تحمیل می کند.

اعتصاب UAW تا کنون تأثیر قابل توجهی بر تولید خودرو در ایالات متحده داشته است. این اعتصاب باعث تعطیلی چندین کارخانه خودروسازی شده است و تولید خودرو در ایالات متحده را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در روز پنجم اعتصاب، UAW اعلام کرد که حدود 400,000 کارگر در اعتصاب شرکت می کنند. این اتحادیه می گوید که این اعتصاب بزرگترین اعتصاب خودروسازی در ایالات متحده از سال 1970 است.

انتظار می رود که مذاکرات بین UAW و کارفرمایان در روزهای آینده ادامه یابد. اگر تا روز جمعه توافقی حاصل نشود، اعتصاب ادامه خواهد یافت و این امر می تواند تأثیر بیشتری بر تولید خودرو در ایالات متحده داشته باشد.

نظر شما