رعایت نکاتی برای داشتن یک دفاع موفق
موضوع : آموزش | سواد اطلاعاتی

رعایت نکاتی برای داشتن یک دفاع موفق

در ابتدا پشت میز نشستند و صحبت خود را آغاز کردند ولی یک دقیقه بعد مجددا ایستاده شروع به صحبت کردند درحالی که یک دست در جیب داشت و یک پای خود را جلوتر قرار داده بود که این باعث می شد حس مغرور بودن را ناخواسته به مخطبان القا کند. و در نهایت تصمیم گرفتند مجددا نشسته صحبت کنند.

نتیجه: از ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید نشسته یا ایستاده سمینار خود را ارائه کنید. در صورتی که ایستاده صحبت می کنید صاف بایستید یا کمی قدم بزنید.

⭕️۲٫خطاهای آنتی ویروس

در طول سیمنار بارها آنتی ویروس و علامت اخطار بر روی صفحه مشاهده که عامل حواس پرتی بود.

نتیجه: قبل از شروع سیمنار نه تنها آنتی ویروس بلکه تمامی نرم افزارهایی که در بازه های زمانی اخطار می دهند را غیر فعال کنید و همین حالا روش غیر فعال سازی آنها را بیاموزید. در این رابطه خاطره ای بیان کردیم که می توانید به این فایل گوش کنید.

⭕️۳٫پیدا نشدن فایل پاورپوینت

فرد ارائه دهنده برای اینکه فایل خود را پیدا کند چندین بار فایل های خود را بررسی کرد تا به نتیجه رسید. و این در حالی بود که همه منتطر ارائه سمینار ایشان بودند.

نتیجه: از ابتدا صفحه دسکتاپ خود را خالی کنید و فایل های مورد نظر خود را به صورت دسته بندی شده در صفحه دسکتاپ قرار دهید تا بتوانید پس از روشن کردن لپ تاپ به آسانی به آن دسترسی داشته باشید.

⭕️۴٫اسلاید های بدون عکس

هر چه از زمان سمینار می گذشت تعداد افراد بیشتری نگاه خود را از اسلاید ها برمی داشتند و توجهات کمتر می شد چون هیچ عکسی برای نمایش در اسلایدها وجود نداشت.

نتیجه: اسلاید بدون عکس، اسلایدی بی روح است. سعی کنید از تصاویر و شکل های مناسب با موضوع، در هر اسلاید استفاده کنید تا حاصل کار شما بهتر به چشم بیاید.

⭕️۵٫اسلایدهای پر از نوشته

یکی از موارد اشتباهی که بیشتر افراد در ارائه های خود انجام می دهند این است که محیط word را با پاورپوینت اشتباه می گیرند و هر انچه را که می خواهند بگویند در پاورپوینت می نویسند. در این سیمنار نیز شاهد اسلایدهای پر از متن و نوشته بودیم که خواندن همه آن ها سخت به نظر می رسید.

نتیجه: در هر اسلاید فقط چند جمله یا واژه کلیدی به کار برید و بقیه را شفاهی بیان کنید و سعی کنید یک پاورپوینت جذاب و حرفه ای طراحی کنید.

⭕️۶٫به هم ریختگی کلمات

برخی از کلمات به خصوص کلماتی که حرف “ی” داشتند به هم ریخته شده بودند.

نتیجه: با توجه به تنظیماتی که در پاورپوینت وجود دارد می توانید فونت های استفاده شده را با فایل ذخیره کنید تا اگر قرار شد از کامپیوتر دیگری استفاده کنید این به هم ریختگی ایجاد نشود. همچنین می توان فایل پاورپوینت را به فرمت های دیگر مثل pdf تبدیل کرد.

نظر شما