استفاده از شماره تلفن خود را برای ورود به سیستم متوقف کنید
موضوع : تکنولوژی | اینترنت

استفاده از شماره تلفن خود را برای ورود به سیستم متوقف کنید

هنگامی که اوگو اکتبر گذشته به کشور جدیدی نقل مکان کرد، شماره تلفن جدیدی دریافت کرد. اوگو که در اروپا زندگی می کند، جایی که WhatsApp بسیار محبوب است، بلافاصله شماره تلفن جدید خود را در برنامه ثبت نکرد، اما توانست به طور معمول از آن استفاده کند. تنها زمانی که او به واتس اپ گفت که شماره تلفن جدیدی دارد، مشکل شروع شد.

عکس پروفایل او به تصویر یک زن جوان تبدیل شد و تلفنش مملو از پیام‌های جدید غریبه‌های ایتالیایی زبان شد، از جمله از چت‌های گروهی که او ناگهان به آن اضافه شد - که به نظر می‌رسید یکی از آنها برای خانواده‌ای است که متعلق به خودش نیست. .

اوگو که به دلایل حفظ حریم خصوصی نمی‌خواست نام خانوادگی‌اش فاش شود، به‌طور ناخواسته حساب واتس‌اپ زنی را که قبل از او شماره تلفن جدید را داشت، تصاحب کرده بود. او یک کاربر فعال واتس اپ بود، اما ظاهراً از گفتن شماره تلفن جدیدش به برنامه غافل شد. بنابراین وقتی اوگو به حسابش گفت که شماره تلفن جدیدی دارد، کنترل حساب واتس‌اپ را که هنوز به آن متصل بود، به عهده گرفت و با او ادغام شد.

من حتی نمی‌دانم که آیا او اصلاً می‌توانست به حساب خود دسترسی پیدا کند یا نه، زیرا برای روزها - در واقع هفته‌ها - من هنوز پیام‌های او را دریافت می‌کردم، حتی اگر مدام به همه این افراد می‌گفتم که من آن‌ها نیستم. اوگو به Recode گفت: فکر می کردم من هستم. او خوش شانس بود که من نیت خوبی داشتم. حساب او می توانست با فردی کم سخاوتتری ادغام شود.'
من حتی نمی‌دانم که آیا او اصلاً می‌توانست به حساب خود دسترسی پیدا کند یا نه، زیرا برای روزها - در واقع هفته‌ها - من هنوز پیام‌های او را دریافت می‌کردم، حتی اگر مدام به همه این افراد می‌گفتم که من آن‌ها نیستم. اوگو به Recode گفت: فکر می کردم من هستم. او خوش شانس بود که من نیت خوبی داشتم. حساب او می توانست با فردی بسیار کمتر بخشنده ادغام شود.'

Ugo تنها کاربر واتس اپ نیست که چنین اتفاقی برایش افتاده است. بازیافت شماره تلفن مشکلی است که واتس اپ از آن آگاه است و تا حد زیادی پیشگیری یا حل آن را به عهده کاربران خود گذاشته است. اما این فقط مختص واتس اپ نیست.

برنامه ها و خدمات بی شماری برای شناسایی شما به شماره تلفن شما متکی هستند و این شماره لزوما دائمی نیست. شماره تلفن ها نیز در برابر هکرها آسیب پذیر هستند. آنها هرگز قرار نبودند شناسه‌های دائمی باشند، بنابراین حوادثی مانند آنچه برای Ugo اتفاق افتاد، گسترده و مشکلات مداومی هستند که صنعت سال‌ها از آن مطلع بوده است. حداقل دو مقاله تحقیقاتی در مورد بازیافت شماره تلفن وجود دارد که خطرات بالقوه را بیان می کند، از حملات هدفمند توسط هکرها یا افرادی که به راحتی شماره تلفن های اخیراً حذف شده را خریداری می کنند تا قطع کامل حساب های شما و دسترسی یک غریبه به زندگی شما.

نظر شما