با یک مقاله ریجکت شده چه کار کنیم؟
موضوع : آموزش | سواد اطلاعاتی

با یک مقاله ریجکت شده چه کار کنیم؟

🔹شما می­‌توانید درخواست تجدید نظر بدهید
شما فقط باید زمانی این کار را انجام دهید که دلایل منطقی و قاطعی برای انجام آن داشته باشید. اگر مقاله شما با دلایل مرتبط با مجله ریجکت شده است از جمله مقاله شما خارج از اهداف مجله بود یا مجله مقاله مشابه کار شما را قبلا چاپ کرده است یا اینکه ادیتور یا داور معتقد بودند که مقاله شما نسبت به سایر مقالات تأثیر کمتری بر روی ایمپکت فاکتور مجله دارد و غیره بعید است درخواست تجدید نظر شما قبول شود. اکثر مجلات توانایی چاپ همه مقالات را ندارند و مجبورند بعضی از مقالات حتی مقالات با کیفیت خود را هم ریجکت کنند.

🔹شما می‌­توانید مقاله ریجکت شده را به مجله دیگر انتقال دهید
در این حالت شما مقاله را به صورت دست نخورده همراه با کامنت‌های اصلاح شده داوران و بقیه جزئیات به مجله دیگر انتقال می‌دهید. این روش سریع‌تری نسبت به سابمیت مجدد مقاله است. این کار برای مواردی که ایده جدیدی ثبت می‌­شود بسیار مفید است چون تاریخ سابمیت قبل‌­تر از تاریخ انتقال است. البته تعداد کمی از مجلات این کار را انجام می­‌دهند و در صورت وجود این کار در بعضی مجلات باید به مجلات همان ناشر ارسال شود. در مجموع داوران و ادیتورها دوست دارند مقالاتی را دریافت کنند که قبلاً در مجله­‌ای دیگر داوری شده باشد.

🔹شما می‌توانید مقاله را در مجله دیگر سابمیت کنید
این متداول‌­ترین روش در صورت ریجکت مقاله است. برای افزایش شانس موفقیت خود باید مجله­‌ای متناسب با نظر داور یا ادیتور اولی انتخاب شود. اغلب مقالات اگر چه مقالات با کیفیت بالا هستند اما به دلایلی از جمله این‌که مقاله نسبت به مقالات قبلی کیفیت کمتری داده شده است، ریجکت می­‌شوند. بنابراین می‌­توان این مقاله را در مجله دیگر با #ایمپکت پایین چاپ کرد. به این نکته باید توجه کرد که کامنت داوران قبلی را قبل از ارسال مقاله خود به مجله دیگر اصلاح کنید چون ممکن است دوباره مقاله برای همان داوران ارسال گردد.
منبع: منابع پارس پژوهه

نظر شما