موسسه تحقیقات عدالت
موضوع : پژوهش | مراکز پژوهشی

موسسه تحقیقات عدالت

مشخصات سازمانی
https://justiceresearchinstitute.org
موسسه تحقیقات عدالت (Ltd. Gte.) (JRI) یک اندیشکده در زمینه سیاست و تحقیقات عدالت است که در سال 2005 تأسیس شد. هدف آن این است که قابل اعتمادترین منبع برای داده ها و اطلاعات مهم در مورد بخش عدالت در نیجریه باشد. برنامه های ظرفیت سازی برای نهادها و بازیگران سکتور عدلی را طراحی و اجرا می کند.

دستاوردهای
JRI توسط LASG مأموریت یافت تا یک تحقیق تجربی در مورد درک ساکنان ایالت لاگوس در مورد مجازات اعدام در ایالت انجام دهد.
JRI با LASG در ارزیابی پروژه‌های اصلاحات در بخش عدالت و طراحی استراتژی برای تعمیق اصلاحات و تعریف چشم‌اندازی برای آینده از طریق یک جلسه اعتبارسنجی بخش عدالت از سهامداران کار کرد.
با حمایت از برنامه عدالت امنیتی و رشد DFID/ امنیت، JRI یک بررسی نهادی جامع از دادگاه های دادگستری ایالت لاگوس را انجام داد که شامل ارزیابی ساختار اداری، وضعیت زیرساخت ها و عملکرد اجرای عدالت در دادگاه های قاضی در ایالت لاگوس است. این گزارش مبنایی برای ابتکارات سیاست دولت فعلی در مورد اصلاحات قضایی در سطح دادگاه‌های دادگستری بود.
JRI آموزش مستمری را برای دادستان ها و بازرسان کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی و کمیسیون مستقل رویه های فساد، دو آژانس بزرگ مبارزه با فساد در کشور در زمینه هایی مانند رعایت بهترین شیوه های بین المللی و استانداردهای بین المللی حقوق بشر، شبکه سازی با بین المللی مشابه تسهیل می کند. سازمان ها و آموزش در مورد رویکردهای پیشگیرانه در مورد جنگ ضد فساد.
در سال 2018، JRI کارگاه سمینار سالانه را برای اعضای هیئت مدیره کمیسیون خدمات قضایی ایالت لاگوس طراحی و سازماندهی کرد. این کارگاه با هدف افزایش اثربخشی عملیاتی کمیسیون به منظور انجام وظایفش انجام شد.
JRI چندین سمینار ظرفیت سازی برای وکلای داخلی و خارجی شرکت بیمه سپرده نیجریه اجرا کرد. در سال 2019، JRI همچنین سمینار حساس سازی سالانه NDIC را برای قضات دادگاه عالی فدرال ترتیب داد تا ظرفیت آنها را با هدف همگام نگه داشتن قضات در جریان روندهای جاری در قانون و شیوه های بیمه سپرده، توسعه دهد. و همچنین پیشرفت در شیوه های DIS در سراسر جهان.
با تأسیس مرکز تسویه حساب ملی در ابوجا از طریق ایجاد فرهنگ پرو-بونو، JRI در مراحل اولیه ایجاد تعهدی قوی برای خدمات رایگان در جامعه حقوقی است. موفقیت های اولیه این پروژه بسیار مثبت است: 500 وکیل برای ارائه خدمات حقوقی رایگان امضا کردند. در حال حاضر 15 شرکت حقوقی برای رسیدگی به پرونده های حقوقی امضا شده اند. 89 زندانی پیش از محاکمه از ابوجا، کادونا، اوسون و سوکوتو از خدمات حقوقی رایگان بهره مند هستند. 110 پرونده در حال حاضر توسط اتاق پایاپای رسیدگی می شود که بیش از 28 پرونده تکمیل شده است.

تحقیق و توسعه سیاست
مؤسسه تحقیقات عدالت با شبکه ای از سیاست گذاران محلی و بین المللی و مدیران قضایی برای ترویج تحقیقات در مورد جنبه های مختلف اجرای اصلاحات عدالت، حفاظت از رفاه و حل منازعه و غیره همکاری می کند.

کمپین ها
در تلاش برای مقابله با مسائل امنیتی و مبارزه با جرم و جنایت، ما کمپینی را راه اندازی کرده ایم تا از واگذاری اختیارات پلیس در نیجریه دفاع کنیم. از طریق تحقیقات خود، ما توانسته ایم طیف کاملی از دیدگاه ها و شواهد را برای حمایت از اصلاحات و واگذاری اختیارات پلیس جمع آوری کنیم. تلاش‌های حمایتی ما، پلیس جامعه را تشویق می‌کند تا منابع موجود در سطح ایالت را به حداکثر برساند و تلاش‌های پلیس فدرال را تحسین کند.

نظر شما