ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی می تواند یک نسل کامل از استارت آپ ها را از بین ببرد
موضوع : تکنولوژی | نرم افزار و اپلیکیشن

ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی می تواند یک نسل کامل از استارت آپ ها را از بین ببرد

استفان کلب حوالی ساعت 1 بعد از ظهر در میانه جلسه بود. روز پنجشنبه، زمانی که یکی از مدیران همکار شرکت پیامی وحشت زده Slack برای او فرستاد: 'آیا می دانید در SVB چه اتفاقی می افتد؟'

کالب، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ مدیریت غذا در سیاتل Shelf Engine، اخبار مربوط به بانکی را که در بانک سیلیکون ولی اداره می‌شود، دنبال می‌کرد و عده‌ای از مردم تلاش کردند تا 42 میلیارد دلار را تنها در روز پنج‌شنبه از بانک خارج کنند، زیرا می‌ترسیدند که این بانک در حال انجام است. در لبه پرتگاه

این بانک روز چهارشنبه در وضعیت مالی محکمی قرار داشت. روز بعد زیر آب بود.

برای Shelf Engine، یک استارت‌آپ ۴۰ نفره که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و از هوش مصنوعی برای کمک به فروشگاه‌های مواد غذایی برای کاهش ضایعات مواد غذایی استفاده می‌کند، این یک مشکل بزرگ بود.

نه تنها بانک سیلیکون ولی به شرکت در پردازش چک ها و پرداخت ها کمک کرد، بلکه تمام پول نقد این استارت آپ در بانک حبس شد.
کلب وارد عمل شد. او و تیمش به سرعت یک حساب در JPMorgan Chase باز کردند و تلاش کردند تا آخرین پنی را به بانک سیلیکون ولی انتقال دهند.

کلب، 37 ساله، روز جمعه در مصاحبه ای گفت: «متاسفانه سیم ما مورد احترام قرار نگرفت و پول ما هنوز در بانک سیلیکون ولی است. ما امروز صبح از خواب بیدار شدیم به این امید که پول در آن حساب بانکی جی پی مورگان باشد، اما اینطور نبود.

در حالی که او از ارائه مبلغ دقیق خودداری کرد، خاطرنشان کرد که Shelf Engine بیش از 60 میلیون دلار از سرمایه گذاران جذب کرده است. او درباره این انتقال گفت: این مبلغ بسیار زیادی بود.

این یک وضعیت بلاتکلیف میخ‌گزنده است که بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری که عمیقاً در بانک سیلیکون ولی مستقر شده‌اند، اکنون در پی فروپاشی بانک، بزرگترین ورشکستگی بانک‌های آمریکا از زمان بحران مالی سال 2008، با آن مواجه هستند.

به گفته صاحبان صنعت، برای استارت‌آپ‌های فناوری، که برای دهه‌ها به شدت به بانک مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا متکی بوده‌اند، بحرانی را به وجود آورده است که می‌تواند منجر به اخراج انبوه کارکنان یا سقوط صدها استارت‌آپ شود.

گری تان، رئیس و مدیر عامل شرکت انکوباتور استارت‌آپ Y Combinator در مصاحبه‌ای گفت: «اگر دولت وارد عمل نشود، فکر می‌کنم یک نسل کامل از استارت‌آپ‌ها از روی کره زمین محو خواهند شد.

در حالی که منتقدان ایده دولت برای رد بانک را کمکی به دنیای فناوری و سرمایه گذاری خطرپذیر می دانند، تان استدلال می کند که چنین اقدامی باعث نجات سپرده گذاران می شود که بسیاری از آنها کسب و کارهای کوچک در بخش فناوری هستند.
 

نظر شما