موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

برترين متون نمايشي كودك و نوجوان با موضوع پيامبر اعظم (ص)

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۸۶

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،از ميان 65 نمايش‌نامه ارسال شده به دبيرخانه اين مسابقه،در مرحله نخست  52 اثر و در مرحله پاياني 15 اثر  از سوي داوران مورد ارزيابي قرار گرفت كه هيچ كدام از آثار نمايش‌نامه‌اي شايسته معرفي به عنوان اثر اول شناخته نشد،ولي دو اثر رتبه دوم و يك اثر رتبه سوم را به دست آورد. 

از سوي هيات داوران اين مسابقه،نمايشنامه  "ميهمان غار" نوشته فروغ افشاريان‌زاده و علي‌اكبر حليمي و نمايشنامه "بازي" نوشته داوود كيانيان را شايسته معرفي به عنوان برگزيده رتبه دوم دانست و نمايشنامه "بچه‌هاي غار" نوشته مرتضي سخاوت را به عنوان رتبه سوم اين مسابقه معرفي كرد. 

داوري اين مسابقه را مهدي پوررضاييان، هما جدي‌كار ، مجيد سرسنگي، علي‌اكبر قاضي‌نظام، سيدعلي كاشفي‌خوانسازي، رضا آحادي، حسين مهكام، عادل بزدوده و ناصر احمدي‌فر  را به صورت گروهي بر عهده داشتند.

مركز تئاتر و تئاتر عروسكي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مناسبت سال پيامبر اعظم‌(ص) با انتشار فراخواني از نمايش‌نامه نويسان ايراني خواسته بود تا به نگارش متون نمايشي مناسب با موضوع شخصيت پيامبر اسلام(ص) بپردازند.

همچنين آثار برگزيده اين رقابت ادبي،هنري در كتابي منتشر خواهد شد.

هيأت داوران اين مسابقه طي بيانيه‌اي، خلق اثر پيرامون شخصيت معصومين(ع) از كارهاي ضعيف و مهمي است كه نيازمند تبحر، تخصص و اطلاعات عميق مذهبي است،چرا كه نمي‌توان هر سخن و سيره‌اي را به معصومين نسبت داد.ضمن اين‌كه بر اساس اين بيانيه بسياري از متون ارسال شده علي‌رغم برخورداري از محتوا، زبان اثر و ساختار مناسب، متأسفانه از شناخت مخاطب (كودك و نوجوان) به شدت بي‌بهره است.

نظر شما