سرقت با سرنگ آلوده به ایدز
موضوع : نمایه مطبوعات | شرق

سرقت با سرنگ آلوده به ایدز

روزنامه شرق، چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۲ - ۱۴ ذیقعده ۱۴۲۴ - ۷ ژانویه ۲۰۰۴

گروه اجتماعی: مرد جوانی که با تهدید سرنگ آلوده به ایدز اقدام به سرقت از منازل شمال تهران می کرد دستگیر شد. این فرد وارد خانه ها می شد و اگر در حین سرقت صاحبخانه متوجه حضور او در خانه می شد با سرنگ پر از خون صاحبخانه را تهدید می کرد که در صورت مقاومت اعضای خانواده صاحبخانه را به ایدز آلوده می کند.

اولین شکایت

یک ماه پیش مردی به نام قاسم با مراجعه به دادسرای ناحیه چهار تهران ضمن شکایت از این سارق به بازپرس پرونده گفت: «شب گذشته در طبقه دوم خانه ام خواب بودم که صدای جیغ همسر و فرزندانم را در طبقه پایین شنیدم سریع خودم را به آنها رساندم. در طبقه همکف با مردی روبه رو شدم که به صورتش نقاب زده و یک سرنگ پر از خون هم در دستش بود.

او تهدید می کرد که مبتلا به ایدز است و هرکس که جلو بیاید او را هم آلوده می کند. ما هم چون احتمال می دادیم تهدیدش واقعیت داشته باشد به او اجازه فرار دادیم. پس از فرار سارق متوجه شدیم او از زمینی که کنار خانه مان بود وارد حیاط شده و پس از شکستن شیشه در ورودی و وارد شدن به اتاق همسرم طلاهای او را از روی میز سرقت کرده بود.»

پس از شکایت این مرد به دستور اکبر اسماعیلی، بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی تهران گروهی از ماموران اداره آگاهی شمالشرق تهران تحقیقات خود را برای شناسایی مرد نقاب پوش آغاز کردند.

ماموران در بررسی های خود از شاکیان پرونده وکمک یکی از آنها که توانسته بود صورت سارق را ببیند موفق به چهره نگاری از متهم شدند که متوجه شدند متهم عبدالرضا نام دارد و تا به حال ۷ بار به جرم خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده است.

یکشنبه این هفته مردی در تماس با مرکز فوریت های پلیسی اعلام کرد فرد ناشناسی را در خانه اش دیده است. ماموران بلافاصله به محل مورد نظر رفتند و در آنجا متوجه شدند سارق جوان توسط همسایه ها دستگیر شده است. دستگیری و انتقال متهم به اداره آگاهی مشخص شد فرد دستگیر شده علیرضا است که ماموران به دنبال او هستند. علیرضا در بازجویی با اعتراف به بیش از ۸ مورد سرقت در خصوص نحوه سرقتش به ماموران گفت: «پس از شناسایی محل های مورد نظر برای سرقت، مقداری از خون خودم را با سرنگ می کشیدم و پس از تهدید صاحبخانه اقدام به سرقت می کردم. من خودم آلوده به ایدز نیستم و وقتی صاحبخانه متوجه حضور من در خانه می شد از سرنگ برای فرار استفاده می کردم.» متهم پس از بازجویی با دستور بازپرس پرونده برای آزمایش روانه سازمان انتقال خون شد تا صحت ادعاهایش ثابت شود.

سرقت مقرون به آزار

طبق ماده ۶۵۲ هرگاه سرقت مقرون به آزار باشد و یا سارق مسلح باشد به حبس از سه ماه تا ده سال و شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم می شود و اگر جرحی هم واقع شده باشد علاوه بر مجازات جرح به حداکثر مجازات مذکور در این ماده محکوم می گردد. همچنین ماده ۶۵۵ مجازات شروع به سرقت های مذکور در مواد قبل تا پنج سال حبس و شلاق تا ۷۴ ضربه می باشد.

نظر شما