کتابخانه ملی ایرلند
موضوع : فرهنگ | علم اطلاعات

کتابخانه ملی ایرلند

کتابخانه ملی ایرلند (NLI؛ ایرلندی: Leabharan Náisiúnta na hÉireann) کتابخانه ملی جمهوری ایرلند واقع در دوبلین، در ساختمانی طراحی شده توسط توماس نیونهام دین است. 

ماموریت کتابخانه ملی ایرلند 'جمع آوری، حفظ، ترویج و در دسترس قرار دادن سوابق مستند و فکری از زندگی ایرلند و کمک به ارائه دسترسی به جهان بزرگتر دانش ثبت شده است.'

کتابخانه یک کتابخانه مرجع است و به این ترتیب، امانت نمی دهد و دارای مقدار زیادی از مواد ایرلندی و مرتبط با ایرلندی است که می توان بدون پرداخت هزینه مشاوره کرد.

 این شامل کتاب ها، نقشه ها، دست نوشته ها، موسیقی، روزنامه ها، نشریات و عکس ها می شود. در مجموعه های آن مطالبی وجود دارد که توسط ناشران خصوصی و همچنین دولتی صادر شده است. 

از جمله دارایی‌های مهم این کتابخانه، آرشیو روزنامه‌ها و مجموعه‌های ایرلندی است که توسط نویسندگان فردی یا املاک آنها اهدا شده است. این کتابخانه همچنین مرکز ملی ISSN برای ایرلند است.

آرشیو ملی عکاسی و موزه ادبیات ایرلند از وظایف این کتابخانه هستند که دومی با مشارکت دانشگاه کالج دوبلین انجام می شود. این کتابخانه همچنین نمایشگاه‌هایی برگزار می‌کند و تعدادی خدمات دیگر از جمله ابزارهای تحقیقاتی تبارشناسی و پشتیبانی ارائه می‌دهد. وزیر گردشگری، فرهنگ، هنر، گالتاخت، ورزش و رسانه عضو دولت ایرلند مسئول کتابخانه است.

ساختمان اصلی کتابخانه در خیابان کیلدر، مجاور خانه لینستر و بخش باستان شناسی موزه ملی ایرلند است. (ویکی پدیا)

نظر شما