پیش نویس گزارش ملی نظام آموزش عالی تهیه شد
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

پیش نویس گزارش ملی نظام آموزش عالی تهیه شد

روزنامه همشهری، سه شنبه 6 شهریور ,1375 27 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1053

 سرویس علمی فرهنگی: پیش نویس گزارش ملی نظام آموزش عالی ایران به شکل فعلی برای اولین بار در کشور آماده شده و بزودی منتشر خواهد شد. دکتر فرهاد دانشجو رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ظهر دیروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این گزارش منبع مناسبی برای برنامه ریزان آموزش کشور در رده های بالا خواهد بود.
وی گفت: این گزارش شامل چشم انداز تاریخی آموزش عالی, معرفی ساختار آن, تغییرات مهم و نوآوریها در نظام آموزش عالی کشور و همکاریهای متقابل منطقه ای و بین المللی خواهد بود.
وی افزود: یک میلیون و هفتاد ودو هزار دانشجو در سال 7374 در 296 مرکز آموزش عالی در 26 استان کشور به تحصیل مشغول بوده اند که از این تعداد حدود 22 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد, 43 هزار نفر در مقطع دکترای حرفه ای و 7006 نفر در دوره های دکترای تخصصی مشغول به تحصیل بوده اند.
دکتر دانشجو تعداد دانشجویان زن دانشگاهها را در سال ,7475 حدود 172 هزار نفر اعلام کرد و گفت در سال ,7374 حدود 22 هزار دانشجوی زن فارغ التحصیل شده اند. به گفته وی, طرح تامین منابع مالی برای آموزش عالی کشور و بررسی روند اعزام دانشجو و تدوین سیاستها از جمله پروژه های تحقیقاتی است که در موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در حال اجرا است و در آینده نزدیک نتایج آن اعلام خواهد شد.

نظر شما