آهسته پیش رفتن: آنچه لاک پشت ها می توانند در مورد زندگی طولانی تر به ما بیاموزند
موضوع : جامعه | سبک زندگی

آهسته پیش رفتن: آنچه لاک پشت ها می توانند در مورد زندگی طولانی تر به ما بیاموزند

میانگین امید به زندگی کانادایی‌ها امروزه تقریباً هشتاد سال است. لاک پشت ها و لاک پشت ها می توانند بسیار طولانی تر زندگی کنند. همین سال گذشته، لاک‌پشتی به نام جاناتان، که رکورد گینس را به عنوان مسن‌ترین کلونیایی تاریخ دارد، 190 ساله شد.1 از ریتا داسیلوا، جمعیت‌شناس محیط‌زیست که در دانشگاه دانمارک جنوبی تحقیقی در مورد میزان پیری انجام داده بود، پرسیدیم. در لاک‌پشت‌ها، این سالمندان پوست‌دار چه رازهایی برای زندگی طولانی دارند.

چگونه لاک پشت ها و لاک پشت ها متفاوت از انسان پیر می شوند؟

می دانیم که با افزایش سن، تراکم استخوان، تحرک و انعطاف پذیری انسان کاهش می یابد و احتمال مرگ افزایش می یابد. در جمعیت لاک‌پشت‌هایی که من مطالعه کرده‌ام - به‌ویژه آنهایی که در اسارت زندگی می‌کنند - میزان مرگ و میر آنها در واقع با افزایش سن کاهش می‌یابد. برخی از محققان حتی فرض کرده اند که اگر لاک پشت ها و لاک پشت ها بتوانند از شکارچیان و بیماری ها جلوگیری کنند، می توانند برای همیشه زندگی کنند.

چه چیزی آن را ممکن می کند؟

نظریه ای وجود دارد که ضد پیری در گونه های خاص را به توانایی آنها برای ادامه رشد در تمام طول زندگی مرتبط می کند. این شامل لاک پشت ها، بیشتر ماهی ها و گیاهان می شود. همان مکانیسمی که به آنها اجازه رشد می دهد همچنین به آنها اجازه می دهد تا سلول ها را در سراسر بدن خود بازیابی کنند. این فرضیه وجود دارد که به همین دلیل، آنها می توانند از پیری و احتمالاً حتی ابتلا به بیماری های مرتبط با افزایش سن جلوگیری کنند. با این حال، انسان‌ها از تخصیص انرژی به رشد خودداری می‌کنند و سلول‌های ما به مرور زمان آسیب می‌بینند و ما را مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی می‌کنند.

نظر شما