آیا ChatGPT مقاله دانشجویی را می کشد؟ دانشگاه ها برای پاسخ آماده نیستند
موضوع : آموزش | هوش مصنوعی

آیا ChatGPT مقاله دانشجویی را می کشد؟ دانشگاه ها برای پاسخ آماده نیستند

CHATGPT آموزش عالی را به آشوب کشیده است. دانشگاه‌ها قبلاً از فناوری هوش مصنوعی برای تجارت روزانه خود استفاده می‌کردند: برای یادآوری دانشجویان به پرداخت مانده شهریه، پاسخ به سؤالات در مورد زندگی در دانشگاه، یا حتی بررسی کار دانشجویان برای سرقت ادبی. اما ChatGPT، یک چت ربات هوش مصنوعی که نوامبر گذشته برای عموم منتشر شد، جدول را تغییر داده است. 

اکنون یک دانش آموز می تواند آن را برای تولید یک مقاله قابل قبول در مورد هر موضوعی در عرض چند ثانیه استخدام کند. فمینیسم در داستان ویرجینیا وولف؟ مشکلی نیست. رمز قهرمانی در 'بیوولف'؟ انجام شده. پتانسیل تقلب بسیار زیاد می شود.

برخی از دانشگاه‌ها، مانند Sciences Po در فرانسه، ChatGPT را برای کارهای کلاسی ممنوع کرده‌اند، مگر اینکه دانش‌آموزان اجازه مربیان را داشته باشند. دانشگاه های آزاد استرالیا دستورالعمل هایی را برای استفاده اخلاقی از ChatGPT به دانشجویان ارائه کرده است. دانشگاه تورنتو به مربیان توصیه می کند که مشخص کنند کدام ابزار دیجیتالی برای انجام تکالیف مجاز است، اما به مربیان هشدار می دهد که از ابزارهای غیرمجاز هوش مصنوعی برای ارزیابی کار دانش آموزان استفاده نکنند. 

شاید توئیت‌ها را به شوخی بخوانند که معلمان به زودی از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف استفاده می‌کنند، دانش‌آموزان از هوش مصنوعی برای انجام آن‌ها استفاده می‌کنند و هوش مصنوعی نتیجه را درجه‌بندی می‌کند – در این مرحله همه می‌توانند آموزش را به ربات‌ها بسپارند و بروند قهوه بخورند.

نظر شما