ناسا تصاویر فضایی جدید شگفت‌انگیزی را با ترکیب توانایی‌های بصری تلسکوپ فضایی جیمز وب و مشاهدات ایکس-ری از طریق تلسکوپ چندرا منتشر کرد.
موضوع : تکنولوژی | نجوم

چهار تصویر جدید، هفته گذشته منتشر شد که با دیدن آن‌ها، می‌توان به دو کهکشان، یک میغ، و یک خوشه ستاره نگاهی انداخت. این تصاویر با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از تلسکوپ ایکس-ری چندرا، تلسکوپ فضایی جیمز وب، و تلسکوپ فضایی هابل امکان‌پذیر شده است.

"هر تصویر با ترکیب پرتو ایکس-ری چندرا - یک پرتو نور با انرژی بالا - با داده‌های فروسرخ تلسکوپ جیمز وب که در گذشته منتشر شده‌اند، ایجاد شده است. هر دوی این‌ها برای چشم برهم‌کند قابل رویت نیستند"، ناسا در بیانیه‌ای به همراه این انتشار گفت.

NGC 346 یک خوشه ستاره در یک کهکشان ۲۰۰،۰۰۰ سال نوری از زمین - ابر کوچک ماگلانیک - است که در برخی از تاریک‌ترین آسمان‌های زمین با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است.

خوشه‌های ستاره مانند شهرهای بزرگ برای ستارگان هستند. آن‌ها می‌توانند شامل صدها تا میلیونی ستاره باشند که همه در مناطقی از گاز و خاک بین‌ستاره‌ای به نام ابرهای مولکولی شکل می‌گیرند.

باستفاده از تلسکوپ جیمز وب، امکان دیدن این گاز و خاک را به عنوان یک مه رنگ بنفش و صورتی در میان ستارگان درخشان تصویر بالا فراهم کرده است