گوگل ممکن است مجبور شود بخشی از بازوی چند میلیارد دلاری خود را به فروش برساند
موضوع : تکنولوژی | نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل ممکن است مجبور شود بخشی از بازوی چند میلیارد دلاری خود را به فروش برساند

رگولاتورهای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفتند که گوگل آلفابت ممکن است مجبور شود بخشی از تجارت پرسود فناوری تبلیغاتی خود را بفروشد تا نگرانی‌های مربوط به اقدامات ضدرقابتی را برطرف کند و این شرکت را به شدیدترین مجازات قانونی خود تا به امروز تهدید کرد.

کمیسیون اروپا دو سال پس از شروع تحقیقات در مورد رفتارهایی مانند طرفداری از خدمات تبلیغاتی خود، که می تواند منجر به جریمه تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی گوگل شود، اتهامات خود را در بیانیه ای اعتراض به گوگل اعلام کرد.

در این برخورد اخیر با تنظیم‌کننده‌ها ، ریسک‌ها برای گوگل بیشتر است، زیرا مربوط به بزرگ‌ترین پول‌ساز این شرکت است، به‌طوری‌که تجارت adtech 79 درصد از کل درآمد را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

درآمد تبلیغاتی آن در سال 2022، از جمله خدمات جستجو، جی میل، گوگل پلی، نقشه های گوگل، تبلیغات یوتیوب، گوگل اد منیجر، AdMob و AdSense، بالغ بر 224.5 میلیارد دلار (176.9 میلیارد پوند) بوده است.

 

مارگرت وستاگر، رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا، گفت که ممکن است گوگل مجبور شود بخشی از کسب و کار Adtech خود را بفروشد، زیرا بعید است که یک درمان رفتاری در متوقف کردن اقدامات ضد رقابتی موثر باشد.

به عنوان مثال، گوگل می تواند ابزارهای جانبی خود، DFP و AdX را واگذار کند. او در یک کنفرانس خبری گفت: با انجام این کار، ما به تضاد منافع پایان می دهیم.

"البته من می دانم که این یک بیانیه قوی است، اما بازتابی از ماهیت بازارها، نحوه عملکرد آنها و همچنین چرایی به نظر می رسد که تعهد رفتاری غیر قابل بحث است."

گوگل اعلام کرد که با اتهامات کمیسیون مخالف است.

تحقیقات کمیسیون بر جنبه محدودی از تجارت تبلیغاتی ما متمرکز است و جدید نیست. دن تیلور، معاون تبلیغات جهانی گوگل در بیانیه ای گفت: ما با دیدگاه اتحادیه اروپا مخالفیم.

وستاگر گفت تحقیقات در مورد معرفی مجموعه ابزارهای جعبه ایمنی حریم خصوصی گوگل برای مسدود کردن کوکی های شخص ثالث در مرورگر کروم و برنامه آن برای توقف در دسترس قرار دادن شناسه تبلیغاتی برای اشخاص ثالث در گوشی های هوشمند اندرویدی توسط گوگل ادامه خواهد یافت.

او گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک با مقامات رقابت در ایالات متحده و بریتانیا همکاری کرده است.

شورای ناشران اروپا که سال گذشته شکایتی را به کمیسیون ارائه کرد، از این اتهام استقبال کرد.

کمیسیون گفت که گوگل از خدمات فناوری تبلیغات نمایش آنلاین خود به ضرر ارائه دهندگان رقیب خدمات فناوری تبلیغات، تبلیغ کنندگان و ناشران آنلاین حمایت می کند.

این شرکت گفت که گوگل از سال 2014 با حمایت از AdX AdX خود در مزایده انتخاب آگهی توسط سرور تبلیغاتی ناشر غالب خود DFP و همچنین با حمایت از AdX در روشی که ابزارهای خرید تبلیغات خود Google Ads و DV360 پیشنهادات را در مبادلات تبلیغاتی ارائه می دهند، از سلطه خود سوء استفاده کرده است. .

نظر شما