سقط جنین در آمریکا: چگونه دسترسی و نگرش در طول قرن ها تغییر کرده است
موضوع : جامعه | سرگرمی

سقط جنین در آمریکا: چگونه دسترسی و نگرش در طول قرن ها تغییر کرده است

طبق تصمیم وزارت دادگستری که در اواخر 3 ژانویه به صورت آنلاین منتشر شد، خدمات پستی می‌تواند به طور قانونی داروهای سقط جنین را در ایالات متحده - از جمله به ایالت‌های دارای محدودیت یا ممنوعیت سقط جنین - تحویل دهد. اکثریت محافظه کار دیوان عالی به لغو تصمیم برجسته رو علیه وید در ژوئن 2022 رأی دادند. این حکم که بحث های شدیدی را در سراسر ایالات متحده برانگیخت، منجر به محدودیت ها و ممنوعیت های سقط جنین در بسیاری از ایالت ها شد.

در تصمیم خود، وزارت دادگستری حکم داد که ارسال، تحویل و دریافت داروهای سقط جنین از طریق پست مغایر با قانون کامستاک 1873 - که هدف آن جلوگیری از تحویل اقلام 'فاسد اخلاقی' از طریق پست است - نیست، زیرا هیچ راهی برای تشخیص دهد که قصد گیرنده ارتکاب یک عمل غیرقانونی است. همچنین هیچ محدودیت فدرال در مورد داروهای مورد بحث وجود ندارد.

با توجه به روش‌های پیچیده و عمیقاً سیاسی که در مورد سقط جنین امروزه در ایالات متحده بحث و تصویب می‌شود، به راحتی می‌توان فراموش کرد که این موضوع همیشه جناحی یا حتی اخلاقی نبوده است. در عوض، نگرش نسبت به سقط جنین در طول قرن ها تغییر کرده است و اغلب در کنار لحظات سیاسی و تاریخی که منعکس کننده تغییرات در قدرت و امتیاز است، تکامل یافته است.

در دوران استعمار، سقط جنین یک موضوع اهمیت فدرال یا اخلاقی نبود، بلکه یک تصمیم رایج بود که توسط افراد باردار و ماماهای آنها اتخاذ و انجام می شد. دو قرن بعد، سقط جنین در هر ایالت غیرقانونی شد. این موضوع که چه کسی در مورد سقط جنین تصمیم می گیرد - چه دولت فدرال، قانونگذاران ایالتی یا افراد باشد - از نظر تاریخی در تغییر فلسفه های مربوط به استقلال بدن، میراث برده داری و جیم کرو، ظهور صنعت پزشکی گره خورده است. و در نهایت، ادغام دین و سیاست برای تشکیل نظام حزبی که امروز می شناسیم.

استاکر از سوابق تاریخی، تحقیقات علمی، اسناد دادگاه، مجلات پزشکی، گزارش‌های خبری و داده‌های موسسه Guttmacher، یک سازمان تحقیقاتی و مدافع حقوق باروری برای ردیابی تاریخچه نگرش‌ها و سیاست‌های مربوط به سقط جنین در ایالات متحده از دوران استعمار تا کنون استفاده کرد. .

نکته ای در مورد استفاده از زبان جنسیتی در این مقاله: در سال های اخیر، زبانی که برای صحبت در مورد جنسیت استفاده می شود تغییر کرده است تا درک درستی از اینکه جنسیت یک طیف است را برآورده کند. به همین ترتیب، موضوعاتی که از لحاظ تاریخی به عنوان «مسائل زنان» طبقه‌بندی می‌شوند، مانند بارداری و سقط جنین، تنها بر زنان جنسیتی تأثیر نمی‌گذارند، بلکه بر افراد ترنس، غیردودویی و ناسازگار با جنسیت نیز تأثیر می‌گذارند.

در تلاش برای وفادار ماندن به زبان مورد استفاده در گزارش های تاریخی ذکر شده در این مقاله، ما از زبانی که در آن زمان استفاده می شد استفاده کرده ایم. با این حال، برای بخش هایی از این مقاله که به مسائل امروزی اشاره دارد، از اصطلاحات گسترده تری استفاده کرده ایم.

نظر شما