موضوع : پژوهش | کتاب

بلاگیسم؛ خوب، بد، زشت

به نظر می‌رسد همان‌گونه که به واسطه اینترنت، واژگان جدیدی در جهان انتشار می یابد، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های شخصی نیز نقش عمده‌ای در پیدایش واژه‌های جدید ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب(ایبنا)، باب یانگ، مدیر انتشارات Lulu و مبتکر جایزه «لولو بی لوکر» (he Lulu Blooker Prize) که چند سالی است از سوی این موسسه به کتاب های بر گرفته از وبلاگ‌ها تعلق می‌گیرد، در یکی از اظهارنظرهای خود اعلام کرده است: "در ارزیابی زبان انگلیسی، ما نیز سهم اندکی داشته ایم. اگرچه واژه بی لوک (Blook) را ما ابداع نکرده ایم؛ اما با تمام وجود از آن استقبال کردیم. این واژه مرکب، حتی پس از گذشت دو سال در میان وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و واژه‌پردازان احساسی دوگانه ناشی از لذت و مذمت را بر می انگیزد."

او ادامه می دهد: "مشاهده چنین رویکردی ما را بر آن داشت تا به یافتن و بررسی محبوب‌ترین و مذموم‌ترین واژه های جدید به‌کار گرفته شده در محیط مجازی اینترنت بپردازیم. برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب، تصمیم گرفتیم تا مسابقه ای با ارائه تعدادی پرسش چند گزینه ای فراهم آوریم. وعده کرده ایم 5 شرکت‌کننده خوش‌شانس را که به این پرسش ها پاسخ صحیح و کاملی بدهند به حکم قرعه برگزینیم و به دلخواه آنان اثری منتشر شده توسط انتشارات Lulu و یا نسخه هایی از آثار برنده شده در رقابت های لولو بی لوکر را  با آن‌ها اهدا کنیم."

نظر شما