راسل مور و ترامپ
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

راسل مور و ترامپ

راسل مور و دونالد ترامپ سابقه طولانی اختلاف نظر دارند. مور، یک شخصیت برجسته در جامعه انجیلی، منتقد جدی سیاست ها و رفتار ترامپ بوده است. او ترامپ را به 'شکست اخلاقی' و 'تهدیدی برای دموکراسی' متهم کرده است.

انتقاد مور از ترامپ هم با حمایت و هم با انتقاد از درون جامعه انجیلی مواجه شده است. برخی از انجیلی ها مور را به خاطر شجاعت و تمایل او برای سخن گفتن علیه ترامپ ستایش کرده اند، در حالی که برخی دیگر او را به بیش از حد حزبی بودن متهم کرده اند.

در سال 2016، مور هیلاری کلینتون را برای ریاست جمهوری تایید کرد و به یکی از معدود انجیلی های برجسته تبدیل شد که این کار را انجام می دهد. او گفت که با وجدان نمی تواند به ترامپ که او را «عوام فریب خطرناک» می خواند، رأی دهد.

انتقاد مور از ترامپ پس از روی کار آمدن ترامپ ادامه یافت. در سال 2017، او مقاله ای برای آتلانتیک نوشت که در آن ترامپ را به 'ورشکستگی اخلاقی' متهم کرد. او همچنین گفت که ریاست جمهوری ترامپ «تهدیدی برای آینده حزب جمهوری خواه» است.

در سال 2021، مور از سمت خود به عنوان رئیس کمیسیون اخلاق و آزادی مذهبی کنوانسیون باپتیست جنوبی (SBC) در اعتراض به رسیدگی SBC به اتهامات سوء استفاده جنسی استعفا داد. او گفت که SBC به 'لانه دزدان' تبدیل شده است و او دیگر نمی تواند با آن ارتباط داشته باشد.

استعفای مور ضربه بزرگی به SBC بود و مور را بیشتر از ترامپ و حامیانش دور کرد. مور همچنان یکی از منتقدان سرسخت ترامپ است و احتمالاً برای سال‌های آینده نیز به عنوان صدای پیشرو در جامعه انجیلی ادامه خواهد داد.

نظر شما