موضوع : دانشنامه | د

حزب دموکرات آمریکا

حزب دموکرات یکی از دو حزب اصلی سیاسی در ایالات متحده آمریکا است. آنها در مسائل اقتصادی لیبرال و در مسائل اجتماعی مدرن هستند. دموکرات ها از دولت بزرگ، مالیات های بالا و مقررات اقتصادی حمایت می کنند. آنها همچنین از حقوق کارگر، محافظت محیط زیست و برنامه های اجتماعی دولت حمایت می کنند. دموکرات ها موافق سقط جنین، ازدواج همجنسگرایان و برنامه های اجتماعی دولت هستند.

دموکرات ها در سال 1828 توسط آندرو جکسون تأسیس شدند و از آن زمان تاکنون یکی از دو حزب اصلی سیاسی در ایالات متحده بوده اند. دموکرات ها در سال های اخیر بیشتر به سمت چپ سیاسی حرکت کرده اند و اکنون حزبی لیبرال تر از گذشته هستند. دموکرات ها در حال حاضر اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را کنترل می کنند و جو بایدن رئیس جمهور فعلی ایالات متحده است.

دموکرات ها در طیف گسترده ای از مسائل از جمله مراقبت های بهداشتی، آموزش، تغییرات آب و هوایی، اصلاحات قضایی و حقوق بشر موضع گیری می کنند. دموکرات ها از سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی پشتیبانی می کنند، هزینه تحصیلات عالی را کاهش می دهند، اقداماتی را برای کاهش تغییرات آب و هوایی انجام می دهند، اصلاحات قضایی را برای کاهش جرم و جنایت اعمال می کنند و حقوق بشر را برای همه آمریکایی ها، صرف نظر از نژاد، جنسیت یا گرایش جنسی، ترویج می کنند.

دموکرات ها یک حزب متنوع هستند که شامل طیف گسترده ای از دیدگاه ها هستند. با این حال، دموکرات ها در تعهد خود به ایجاد یک کشور عادلانه و برابر متحد هستند. دموکرات ها معتقدند که همه آمریکایی ها شایسته فرصتی برابر برای موفقیت هستند و آنها متعهد به مبارزه برای برابری برای همه هستند.

 

 


 

نظر شما