کویت و لبنان فیلم باربی را به دلیل مضامین جنسی ممنوع خواهند کرد
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

کویت و لبنان فیلم باربی را به دلیل مضامین جنسی ممنوع خواهند کرد

کویت و لبنان در حال بررسی ممنوعیت عروسک باربی هستند، زیرا برخی از مقامات ادعا می کنند که این عروسک ترویج کننده استانداردهای جنسیتی مضر است.

در کویت، وزارت فرهنگ در ماه فوریه اعلام کرد که در حال بررسی ممنوعیت باربی به دلیل "ترویج تصویری از زنان غیرواقعی و مضر" است. این وزارتخانه همچنین گفت که باربی "ترویج کننده مصرف گرایی" است.

در لبنان، وزیر امور زنان این کشور در ماه مارس خواستار ممنوعیت باربی شد. او گفت که این عروسک "ترویج کننده کلیشه های جنسیتی" است و "به دختران آسیب می رساند".

باربی یک عروسک پلاستیکی است که در سال 1959 توسط شرکت آمریکایی ماتل ساخته شد. این عروسک به عنوان یک نماد مد و زیبایی شناخته شده است. باربی در بیش از 150 کشور جهان به فروش می رسد و بیش از یک میلیارد دلار درآمد دارد.

در سال های اخیر، برخی از انتقادات از باربی به دلیل مضامین جنسیتی و جنسیت آن افزایش یافته است. برخی از منتقدان می گویند که باربی دختران را تشویق می کند که به دنبال ظاهری خاص باشند و به طور غیرواقعی به نظر برسند. آنها همچنین می گویند که باربی ترویج کننده کلیشه های جنسیتی است و به دختران آسیب می رساند.

مدافعان باربی می گویند که این عروسک فقط یک اسباب بازی است و نباید بیش از حد جدی گرفته شود. آنها می گویند که باربی به دختران فرصت می دهد تا با شخصیت های مختلف و نقش ها بازی کنند و آنها را تشویق می کند تا به رویاهای خود برسند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا کویت یا لبنان باربی را ممنوع خواهند کرد یا خیر. با این حال، این مناقشه در مورد نقش باربی در فرهنگ و تأثیر آن بر دختران ادامه خواهد داشت.

نظر شما