موضوع : دانشنامه | الف

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) یک سازمان غیرانتفاعی است که متشکل از بیش از 90 روزنامه نگار، عکاس و منتقد سینمایی است که در هالیوود کار می کنند. HFPA جوایز سالانه گلدن گلوب را اهدا می کند که یکی از معتبرترین جوایز در صنعت سرگرمی محسوب می شود.

HFPA در سال 1943 توسط یک گروه از روزنامه نگاران و منتقدان سینمایی که در هالیوود کار می کردند تاسیس شد. این انجمن برای ارائه جوایز به بهترین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی در سال ایجاد شد. جوایز گلدن گلوب اولین بار در سال 1944 اهدا شد و از آن زمان به یکی از معتبرترین جوایز در صنعت سرگرمی تبدیل شده است.

HFPA یک سازمان خصوصی است و اعضای آن حق رای دادن برای انتخاب برندگان جوایز گلدن گلوب را دارند. اعضای HFPA باید روزنامه نگاران، عکاسان یا منتقدان سینمایی باشند که در هالیوود کار می کنند و باید حداقل پنج سال تجربه کار در صنعت سرگرمی را داشته باشند.

HFPA در سال های اخیر با انتقاداتی از جمله عدم تنوع و تبعیض جنسی مواجه شده است. در سال 2021، HFPA اعلام کرد که تغییراتی در روند انتخاب برندگان جوایز ایجاد خواهد کرد تا از تنوع بیشتر و نمایندگی بهتر اطمینان حاصل کند.

نظر شما