جک کرواک
موضوع : دانشنامه | ک

جک کرواک

جک کرواک (۲۲ ژانویه ۱۹۲۰ – ۲۱ نوامبر ۱۹۶۹) یک نویسنده آمریکایی بود که بیشتر به خاطر رمان دیوانه در جاده شناخته می شود. او یکی از اعضای جنبش بوفالو بود که در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ فعال بود.

کرواک در پالادیس، کالیفرنیا به دنیا آمد و در سن دیگو بزرگ شد. او در دانشگاه سان دیگو تحصیل کرد، اما بعداً انصراف داد. در دهه ۱۹۴۰، او به عنوان یک بازیکن بیسبال حرفه ای بازی کرد، اما در سال ۱۹۴۷ از این ورزش بازنشسته شد.

کرواک در دهه ۱۹۵۰ شروع به نوشتن کرد و اولین رمانش، دیوانه در جاده، در سال ۱۹۵۷ منتشر شد. این رمان داستان گروهی از دوستان است که سفری طولانی را در سراسر ایالات متحده انجام می دهند. دیوانه در جاده یک موفقیت بزرگ بود و به یکی از مشهورترین رمان های قرن بیستم تبدیل شد.

کرواک چندین رمان دیگر نیز نوشت، از جمله سفر به غرب، ویلیام لی بورروس و داستان های دیگر و اعترافات یک دیک. او همچنین چند کتاب غیرداستانی نوشت، از جمله جک کرواک در مورد نوشتن و چگونه در جاده بنویسید.

کرواک در سال ۱۹۶۹ در سن ۴۹ سالگی به دلیل بیماری کبد درگذشت. او یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم است و آثارش به بسیاری از نویسندگان دیگر، از جمله تام وولف و جان کری، تأثیرگذار بوده است.

نظر شما