ویلیام اس. باروز
موضوع : دانشنامه | ب

ویلیام اس. باروز

ویلیام اس. باروز (۵ فوریه ۱۹۱۴ – ۲ اوت ۱۹۹۷) یک نویسنده، هنرمند و روزنامه نگار آمریکایی بود که به خاطر رمان های پست مدرن و سبک زندگی خود شناخته می شد. او یکی از اعضای اصلی نسل بیت بود.

باروز در سنت لوئیس، میزوری به دنیا آمد و در آنجا بزرگ شد. او در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد، اما بعداً انصراف داد. در دهه ۱۹۴۰، او به عنوان یک روزنامه نگار برای مجله تایمز کار کرد.

باروز در دهه ۱۹۵۰ شروع به نوشتن کرد و اولین رمانش، گربه درون، در سال ۱۹۵۹ منتشر شد. این رمان داستان یک نویسنده است که به دنبال آزادی و رستگاری است. گربه درون یک موفقیت بزرگ بود و به یکی از مشهورترین رمان های قرن بیستم تبدیل شد.

باروز چندین رمان دیگر نیز نوشت، از جمله ناهار برهنه، زندگی، تعطیلات بین دو دنیا و اعترافات یک دیک. او همچنین چند کتاب غیرداستانی نوشت، از جمله گزارشی از یک سگ وحشی، ویلیام اس. باروز در مورد نوشتن و چگونه در جاده بنویسید.

باروز در سال ۱۹۹۷ در سن ۸۳ سالگی درگذشت. او یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم است و آثارش به بسیاری از نویسندگان دیگر، از جمله تام وولف و جان کری، تأثیرگذار بوده است.

باروز یک شخصیت بحث برانگیز بود و سبک زندگی او اغلب مورد انتقاد قرار می گرفت. با این حال، او همچنین یک نویسنده خلاق و پیشگام بود و آثارش تأثیر زیادی بر ادبیات قرن بیستم گذاشت.

نظر شما