موضوع : دانشنامه | ص

صفاقس

صفاقس شهری در سواحل شرقی تونس است که در استان صفاقس واقع شده است. این شهر سومین شهر بزرگ تونس است و مرکز منطقه صفاقس است. صفاقس یک شهر بندری است و در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر همچنین یک مرکز مهم کشاورزی است و تولید کننده بزرگ روغن زیتون و خرما است. صفاقس همچنین یک مرکز مهم گردشگری است و دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی است.

صفاقس یک شهر باستانی است که تاریخ آن به قرن 8 قبل از میلاد باز می گردد. این شهر توسط فنیقی ها تأسیس شد و در قرن 3 قبل از میلاد توسط رومیان فتح شد. صفاقس در قرن 7 بعد از میلاد توسط اعراب فتح شد و در قرن 16 توسط عثمانی ها فتح شد.

صفاقس یک شهر زیبا است و دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددی است. این شهر دارای یک مرکز تاریخی زیبا است که دارای خیابان های باریک، ساختمان های قدیمی و بازارهای زیبا است. صفاقس همچنین دارای چندین موزه، تئاتر و گالری هنری است.

صفاقس یک شهر مهم اقتصادی است و دارای چندین کارخانه و شرکت است. این شهر همچنین یک مرکز مهم گردشگری است و هر ساله میلیون ها نفر از آن بازدید می کنند.

در اینجا برخی از جاذبه های گردشگری محبوب صفاقس آورده شده است:

  • بازار قدیمی: این یک بازار زیبا است که در مرکز شهر واقع شده است. این بازار دارای چندین فروشگاه است که انواع کالاها را از جمله مواد غذایی، صنایع دستی و سوغاتی می فروشند.
  • قلعه صفاقس: این یک قلعه زیبا است که در قرن 12 ساخته شد. این قلعه دارای یک موزه است که دارای مجموعه ای از آثار باستانی از دوران فنیقی تا دوران عثمانی است.
  • کلیسای جامع صفاقس: این یک کلیسای جامع زیبا است که در قرن 17 ساخته شد. این کلیسا دارای یک موزه است که دارای مجموعه ای از آثار باستانی از دوران رومی تا دوران عثمانی است.
  • موزه هنرهای زیبا صفاقس: این موزه دارای مجموعه ای از آثار هنری از هنرمندان تونسی و بین المللی است.
  • تئاتر ملی صفاقس: این تئاتر یک تئاتر زیبا است که در قرن 19 ساخته شد. این تئاتر میزبان اجراهای مختلفی از جمله تئاتر، اپرا و باله است.
  • گالری هنری صفاقس: این گالری دارای مجموعه ای از آثار هنری از هنرمندان تونسی و بین المللی است.
  • دانشگاه صفاقس: این دانشگاه یک دانشگاه مدرن است که در سال 1958 تأسیس شد. این دانشگاه دارای چندین دانشکده از جمله دانشکده پزشکی، دانشکده دندانپزشکی و دانشکده مهندسی است.

اگر به دنبال یک شهر زیبا و تاریخی هستید، صفاقس یک مقصد عالی است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که می تواند برای همه سلیقه ها جذاب باشد.

نظر شما