نمایی از شهر ایزد خواست (یزد خواست) ۱۸۷۳
موضوع : تصویر | تاریخی

نمایی از شهر ایزد خواست (یزد خواست) ۱۸۷۳

ایزدخواست شهری در استان فارس، ایران است. این شهر در شهرستان آباده قرار دارد و جمعیت آن در سال ۱۳۹۵، برابر با ۳٬۰۲۴ نفر بوده است. ایزدخواست در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز و ۱۵ کیلومتری شمال آباده قرار دارد. این شهر در دامنه کوه‌های زاگرس واقع شده و آب و هوای آن گرم و خشک است. ایزدخواست از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است، از جمله:

* قلعه ایزدخواست: این قلعه در مرکز شهر ایزدخواست قرار دارد و قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد. قلعه ایزدخواست یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های ایران است و دارای چندین برج و بارو است.
* مسجد جامع ایزدخواست: این مسجد در قرن نهم هجری قمری ساخته شده است و یکی از زیباترین مساجد ایران است. مسجد جامع ایزدخواست دارای دو مناره بلند است و در داخل آن تزئینات آجرکاری و گچبری زیبایی وجود دارد.
* بازار ایزدخواست: این بازار در مرکز شهر ایزدخواست قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است. بازار ایزدخواست دارای چندین مغازه و کارگاه است و محلی برای خرید و فروش انواع کالاها است.
* آبشار ایزدخواست: این آبشار در فاصله ۸ کیلومتری شمال ایزدخواست قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آبشار ایزدخواست در فصل بهار پرآب است و محلی برای تفریح و گردش است.

ایزدخواست شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است و از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. این شهر محلی مناسب برای بازدید گردشگران است.

نظر شما