دریاچه لاخ نس
موضوع : جهان گردی | اروپا

دریاچه لاخ نس

دریاچه لاخ نس (Loch Ness) یک دریاچه آب شیرین در اسکاتلند است که در شمال غربی این کشور واقع شده است. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ اسکاتلند پس از دریاچه لوموند است و مساحتی برابر با 56 کیلومتر مربع دارد.

دریاچه لاخ نس به دلیل افسانه‌های مربوط به هیولای لاخ نس (Nessie) شهرت جهانی دارد. اولین گزارش‌ها از مشاهده هیولای لاخ نس به قرن ششم میلادی برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون هزاران نفر ادعا کرده‌اند که این موجود را دیده‌اند.

در سال‌های اخیر، چندین تلاش برای یافتن شواهدی از هیولایلاخ نس انجام شده است، اما هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که وجود این موجود را ثابت کند. با این حال، این موضوع همچنان یکی از محبوب‌ترین افسانه‌های اسکاتلند است و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن هیولای لاخ نس به این منطقه می‌آیند.

دریاچه لاخ نس یک مکان زیبا و دیدنی است که در میان کوه‌های اسکاتلند واقع شده است. این دریاچه دارای آبی شفاف و عمیق است و در اطراف آن چندین شهر و روستا وجود دارد.

دریاچه لاخ نس یک مکان محبوب برای گردشگری است و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این دریاچه و دیدن وحش لاخ نس به این منطقه می‌آیند.

در اینجا برخی از حقایق جالب در مورد دریاچه لاخ نس آورده شده است:

  • دریاچه لاخ نس به طول 36.2 کیلومتر و عرض 2.7 کیلومتر است.
  • عمق دریاچه لاخ نس تا 230 متر می‌رسد.
  • آب دریاچه لاخ نس بسیار سرد است و دمای آن حتی در تابستان نیز به بالای 10 درجه سانتیگراد نمی‌رسد.
  • دریاچه لاخ نس زیستگاه بسیاری از انواع ماهی‌ها، از جمله قزل‌آلای خال‌سرخ، اردک‌ماهی و مارماهی است.
  • دریاچه لاخ نس یک مکان محبوب برای قایقرانی، ماهیگیری و پیاده‌روی است.

دریاچه لاخ نس یک مکان زیبا و دیدنی است که ارزش بازدید را دارد. اگر به اسکاتلند سفر کردید، حتماً از این دریاچه دیدن کنید.

نظر شما