ونیز هم به لطف تغییرات آب و هوایی ایجاد شده توسط انسان درمعرض خطر قرار دارد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

ونیز هم به لطف تغییرات آب و هوایی ایجاد شده توسط انسان درمعرض خطر قرار دارد

در این مقاله، NPR به خطری که تغییرات آب و هوایی برای شهر ونیز ایتالیا ایجاد می کند، می پردازد. ونیز، شهری که در ساحل شمالی ایتالیا واقع شده است، به دلیل سیستم کانال هایش و معماری تاریخی اش، از جمله کلیسای جامع سنت مارک، به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته می شود. با این حال، ونیز همچنین یکی از آسیب پذیرترین شهرهای جهان در برابر تغییرات آب و هوایی است.
 

کلیسای جامع سنت مارک در ونیز

سطح آب دریا در سراسر جهان به دلیل ذوب شدن یخچال های طبیعی و گسترش آب های گرم در حال افزایش است. این امر باعث می شود که ونیز بیشتر در معرض سیل قرار گیرد. در سال های اخیر، سیل های مکرر در ونیز باعث خسارت های قابل توجهی به زیرساخت ها و تجارت شده است. در سال 2019، یک سیل شدید منجر به تعطیلی بسیاری از موزه ها و گالری های ونیز شد.

ایتالیا برای مقابله با این مشکل پروژه موسوم به MOSE را آغاز کرده است. این پروژه شامل ساخت یک سیستم سیل بند است که می تواند در صورت بالا آمدن سطح آب دریا، کانال های ونیز را مسدود کند. با این حال، ساخت MOSE چندین سال به طول می انجامد و هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه می تواند از ونیز در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کند یا خیر.

در مقاله NPR، کارشناسان می گویند که ونیز تنها شهر آسیب پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی نیست. بسیاری از شهرهای ساحلی جهان در معرض خطر سیل، فرسایش ساحلی و سایر مشکلات ناشی از افزایش سطح آب دریا هستند. آنها می گویند که باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کند کردن روند تغییرات آب و هوایی اقدام شود.

در اینجا برخی از نکات کلیدی از مقاله آورده شده است:

ونیز یکی از آسیب پذیرترین شهرهای جهان در برابر تغییرات آب و هوایی است.
سطح آب دریا در سراسر جهان به دلیل ذوب شدن یخچال های طبیعی و گسترش آب های گرم در حال افزایش است.
سیل های مکرر در ونیز باعث خسارت های قابل توجهی به زیرساخت ها و تجارت شده است.
ایتالیا پروژه موسوم به MOSE را برای مقابله با این مشکل آغاز کرده است.
کارشناسان می گویند که ونیز تنها شهر آسیب پذیر در برابر تغییرات آب و هوایی نیست.

نظر شما