آنچه درباره ممفیس باید بدانید
موضوع : جهان‌گردی | آمریکای شمالی

آنچه درباره ممفیس باید بدانید

ممفیس شهری در ایالت تنسی ایالات متحده آمریکا است. این شهر در کنار رود می‌سی‌سی‌پی قرار دارد و مرکز شهرستان شلبی است. ممفیس دومین شهر پرجمعیت تنسی و بیست و هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده است.
 

ممفیس یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی مهم در جنوب ایالات متحده است که دارای مناظر متنوع و محله‌های متمایز است. این شهر به‌خاطر صحنه موسیقی راک اند رول و بلوز خود مشهور است و به‌عنوان «خانه بلوز» شناخته می‌شود. ممفیس همچنین یک مرکز رسانه و سرگرمی است و محل استقرار یک تیم ورزشی حرفه ای بزرگ به نام گریزلیز NBA است.
 

از نظر جغرافیایی، ممفیس در جنوب غربی تنسی، در کنار رود می‌سی‌سی‌پی قرار دارد. این شهر در منطقه شهری ممفیس-آرکانزاس-می‌سی‌سی‌پی، که یکی از بزرگ‌ترین مناطق شهری در جنوب ایالات متحده است، واقع شده است.
 

آب و هوای ممفیس معتدل است و میانگین دمای سالانه آن 16 درجه سانتیگراد است. این شهر بارانی است و میانگین بارندگی سالانه آن 114 سانتیمتر است.

مردم ممفیس از نژادها و قومیت‌های مختلفی هستند. سفیدپوستان بزرگ‌ترین گروه نژادی در شهر هستند، به دنبال آن سیاه‌پوستان و لاتین‌ها قرار دارند.
 

اقتصاد ممفیس بر اساس صنایعی مانند تولید، حمل و نقل، و خدمات متمرکز است. این شهر همچنین یک مرکز مهم برای تجارت بین‌المللی است.

ممفیس یک مقصد گردشگری محبوب است و دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی زیادی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری ممفیس می‌توان به Graceland، خانه الویز پرسلی، موزه ملی بلوز، و مرکز علمی ممفیس اشاره کرد.
 

در اینجا برخی از اطلاعات کلیدی در مورد ممفیس آورده شده است:

جمعیت: 651،823 (2020)
مساحت: 763.4 کیلومتر مربع
میانگین دمای سالانه: 16 درجه سانتیگراد
میانگین بارندگی سالانه: 114 سانتیمتر
بزرگ‌ترین گروه نژادی: سفیدپوستان
صنایع مهم: تولید، حمل و نقل، خدمات
مقصد گردشگری محبوب
 


اطلاعات دیگری درباره ممفیس:

ممفیس در ایالت تنسی آمریکا واقع شده است. این شهر در جنوب غربی ایالت و در کنار رودخانه می‌سی‌سی‌پی قرار دارد. ممفیس دومین شهر پرجمعیت تنسی و بیست و هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۲۰۲۲، ۶۵۲۷۱۷ نفر است.
 

ممفیس یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی مهم در جنوب ایالات متحده است. این شهر زادگاه موسیقی سبک «بلوز» است و بسیاری از هنرمندان بزرگ موسیقی از جمله الویس پریسلی، بی‌بی کینگ، آرتا فرانکلین، ال گرین، روی اوربیسون، جانی کش، ویلیام هندی، تینا ترنر، و بسیاری دیگر در این شهر فعالیت داشته‌اند.

ممفیس همچنین دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله باغ وحش ممفیس، موزه ممفیس، پارک بزرگ شلبی فارم و دریاچه، عمارت گریسلند، مجتمع تفریحی گردشی Boss Pro Shops، هتل بزرگ هیلتون، مناطق جنگلی و همچنین انواع مختلف رستوران‌های ایتالیایی، ژاپنی، مکزیکی و عربی است.

نظر شما