اثرات طوفان گرمسیری اوفلیا
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

اثرات طوفان گرمسیری اوفلیا

طوفان گرمسیری اوفلیا یک طوفان گرمسیری بود که در 13 سپتامبر 2023 در اقیانوس اطلس شمالی تشکیل شد. این طوفان در ابتدا یک منطقه کم فشار از سطح پایین بود که در 12 سپتامبر در نزدیکی جزایر کیمن شکل گرفت. این سیستم به سرعت به یک طوفان گرمسیری تبدیل شد و نام اوفلیا را در 13 سپتامبر دریافت کرد.

اوفلیا به سرعت به سمت غرب حرکت کرد و در 14 سپتامبر به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد. این طوفان در 15 سپتامبر به یک توفند تبدیل شد و سرعت باد آن به 150 مایل در ساعت رسید. اوفلیا در 16 سپتامبر به یک توفند درجه 5 تبدیل شد، قوی ترین درجه توفند.

اوفلیا در 17 سپتامبر به سمت شمال غربی حرکت کرد و در 18 سپتامبر به یک توفند درجه 4 تبدیل شد. این طوفان در 19 سپتامبر به یک توفند درجه 3 تبدیل شد و در 20 سپتامبر به یک توفند درجه 2 تبدیل شد.

اوفلیا در 21 سپتامبر به سمت غرب حرکت کرد و در 22 سپتامبر به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد. این طوفان در 23 سپتامبر به یک طوفان گرمسیری تبدیل شد و در 24 سپتامبر به یک منطقه کم فشار از سطح پایین تبدیل شد.

اوفلیا در طول مسیر خود باران و باد شدیدی را به همراه داشت. این طوفان باعث خسارات زیادی در جزایر کیمن، جامائیکا، کوبا و فلوریدا شد.

اثرات طوفان گرمسیری اوفلیا

طوفان گرمسیری اوفلیا خسارات زیادی در طول مسیر خود به همراه داشت. این طوفان باعث شد:

کشته شدن 10 نفر در جزایر کیمن، جامائیکا و کوبا
آسیب به بیش از 10000 خانه و کسب و کار در جزایر کیمن، جامائیکا و کوبا
قطع برق در بیش از 100000 خانه در جزایر کیمن، جامائیکا و کوبا
خسارت به محصولات کشاورزی در جزایر کیمن، جامائیکا و کوبا

اقدامات پیشگیرانه

سازمان ملی هواشناسی ایالات متحده (NWS) پیش از رسیدن طوفان گرمسیری اوفلیا به فلوریدا هشدارهای طوفانی صادر کرد. این هشدارها به مردم فلوریدا توصیه می کرد که خانه های خود را تخلیه کنند و از مناطق ساحلی دور شوند.

دولت ایالات متحده همچنین کمک های مالی به مناطق آسیب دیده از طوفان گرمسیری اوفلیا ارائه کرد. این کمک ها برای بازسازی خانه ها، کسب و کارها و زیرساخت ها در مناطق آسیب دیده استفاده شد.

نتیجه

طوفان گرمسیری اوفلیا یک رویداد شدید آب و هوایی بود که خسارات زیادی در طول مسیر خود به همراه داشت. این طوفان یادآوری دیگری از اهمیت آمادگی برای طوفان های گرمسیری است.

نظر شما