نمایی از مانیل پایتخت فیلیپین
موضوع : جهان‌گردی | آسیا

نمایی از مانیل پایتخت فیلیپین

مانیل پایتخت کشور فیلیپین است. این شهر با جمعیتی برابر ۱٫۶۶۰٫۷۱۴ دومین شهر پرجمعیت فیلیپین و از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. مانیل در ساحل شرقی خلیج مانیل و در مصب رودخانه پاسیگ واقع شده‌است. این شهر یکی از شانزده شهرستان ناحیه مترو مانیل است.
مانیل شهری مملو از گروه‌های متنوع قومی و نژادی چینی، اسپانیایی، آمریکایی، ژاپنی، مالایی و هندی است که تاثیرش را می‌توان در فرهنگ و مد و آشپزی و مذهب شانزده منطقهٔ تشکیل دهندهٔ شهر به آشکاری مشاهده نمود.
 


مانیل یک شهر مدرن و پر جنب و جوش است که میزبان بسیاری از جاذبه‌های گردشگری است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینتراموروس: اینتراموروس یک شهر تاریخی است که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی‌ها ساخته شد. این شهر دیوارهای ضخیم و باروهایی دارد که آن را از حملات خارجی محافظت می‌کرد.
کلیسای جامع مانیل: کلیسای جامع مانیل یک کلیسای تاریخی است که در سال ۱۵۸۱ ساخته شد. این کلیسا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مانیل است.
قلعه سانتیاگو: قلعه سانتیاگو یک قلعه تاریخی است که در قرن شانزدهم توسط اسپانیایی‌ها ساخته شد. این قلعه در جریان جنگ‌های بسیاری از جمله جنگ‌های فیلیپین-آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.
پارک Rizal: پارک Rizal یک پارک بزرگ است که در مرکز مانیل واقع شده‌است. این پارک به یاد José Rizal، قهرمان ملی فیلیپین، نامگذاری شده‌است.
برج ایفل مانیل: برج ایفل مانیل یک برج مخابراتی است که در سال ۱۹۶۶ ساخته شد. این برج شبیه به برج ایفل در پاریس است و یکی از نمادهای مانیل محسوب می‌شود.
 

مانیل یک شهر پر ازدحام و شلوغ است که از نظر فرهنگی و تاریخی غنی است. این شهر مقصدی عالی برای گردشگرانی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت از آسیا هستند.
در اینجا برخی از نکات سفر به مانیل آورده شده است:

**بهترین زمان برای سفر به مانیل از نوامبر تا آوریل است. در این زمان هوا گرم و خشک است.
**واحد پول فیلیپین پزو (PHP) است.
**زبان رسمی فیلیپین تاگالوگ است، اما انگلیسی نیز به طور گسترده ای صحبت می شود.
**مانیل دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی گسترده است که شامل تاکسی، مینی بوس، اتوبوس و مترو است.

نظر شما