فردیناند والدو دمارا، معروف به "مرد هزار چهره"
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

فردیناند والدو دمارا، معروف به "مرد هزار چهره"

 فردیناند والدو دمارا، معروف به "مرد هزار چهره"، یک کلاهبردار آمریکایی بود که در طول زندگی خود به عنوان بیش از 30 شخصیت مختلف از جمله مهندس، مدیر کالج، معاون کلانتر، وکیل و حتی جراح فعالیت می کرد.
دمارا در سال 1921 در لارنس، ماساچوست متولد شد. او در نوجوانی از مدرسه اخراج شد و در جوانی از خانه فرار کرد. در طول دهه 1940، او شروع به جعل هویت و موقعیت های خود کرد.
در سال 1951، دمارا خود را به عنوان ستوان جراح به ارتش آمریکا معرفی کرد. او هیچ مدرکی در زمینه پزشکی نداشت، اما توانست با استفاده از دانش خود از کتاب های پزشکی، خود را به عنوان یک جراح ماهر جا بزند.
دمارا در طول جنگ کره به عنوان یک جراح در بیمارستان نظامی ایالات متحده در سئول خدمت کرد. او 10 عمل جراحی موفق را تنها از روی کتاب آموزش جراحی انجام داد.
در سال 1952، هویت جعلی دمارا فاش شد. او از ارتش اخراج شد و به جرم جعل هویت محکوم شد.
دمارا پس از آزادی از زندان، به زندگی خود به عنوان یک کلاهبردار ادامه داد. او در سال 1982 درگذشت.
داستان زندگی فردیناند دمارا موضوع چندین کتاب و فیلم بوده است. فیلم "بزرگترین کلاهبردار جهان" (1960) با بازی تونی کورتیس بر اساس زندگی او ساخته شده است.
در اینجا برخی از حقایق جالب در مورد فردیناند دمارا آورده شده است:

او علاوه بر جراحی، در زمینه های دیگر نیز مهارت داشت، از جمله مهندسی، تدریس، نویسندگی و موسیقی.
او در طول زندگی خود به بیش از 30 زبان مسلط شد.
او هرگز ازدواج نکرد و فرزندی نداشت.

داستان فردیناند دمارا داستانی عجیب و شگفت انگیز از یک کلاهبردار ماهر است که توانست به موفقیت های زیادی دست یابد، حتی اگر هیچ مهارت یا آموزش واقعی در زمینه های مورد نظر خود نداشت.

نظر شما