قانونی که هنوز برای زندانیان کلرادو اجرایی نشده است
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

قانونی که هنوز برای زندانیان کلرادو اجرایی نشده است

در سال ۲۰۱۸، دولت کلرادو قانون ممنوعیت کار اجباری زندانیان را تصویب کرد. این قانون مقرر می‌کرد که زندانیان باید برای کار خود دستمزد دریافت کنند و نباید به دلیل امتناع از کار مجازات شوند.
با این حال، زندانیان در کلرادو همچنان ادعا می‌کنند که کار اجباری در زندان‌های این ایالت ادامه دارد. آنها می‌گویند که زندانیان اغلب مجبور به انجام کارهایی می‌شوند که خطرناک یا مضر است و دستمزدی برای آن دریافت نمی‌کنند.
در سال ۲۰۲۳، یک گزارش از سوی اداره دادستان کل کلرادو نشان داد که این ایالت در اجرای قانون ممنوعیت کار اجباری زندانیان ناکام بوده است. این گزارش نشان داد که زندانیان همچنان به دلیل امتناع از کار مجازات می‌شوند و دستمزدی برای کار خود دریافت نمی‌کنند.
گزارش اداره دادستان کل کلرادو توصیه‌هایی برای بهبود اجرای قانون ممنوعیت کار اجباری زندانیان ارائه کرد. این توصیه‌ها شامل موارد زیر بود:

ایجاد یک سیستم نظارت مستقل برای بررسی شرایط کار زندانیان
آموزش کارکنان زندان در مورد قوانین کار اجباری
ایجاد یک سیستم شکایات برای زندانیان

دولت کلرادو این توصیه‌ها را پذیرفته است و در حال تلاش برای بهبود اجرای قانون ممنوعیت کار اجباری زندانیان است.
در اینجا برخی از نمونه‌های کار اجباری زندانیان در کلرادو آورده شده است:

زندانیان در زندان ایالتی کلرادو در سال ۲۰۲۲ مجبور به کار در یک معدن زغال سنگ شدند. آنها می‌گویند که مجبور بودند در شرایط خطرناک کار کنند و دستمزدی برای آن دریافت نمی‌کردند.
زندانیان در زندان زنان کلرادو در سال ۲۰۲۳ مجبور به کار در یک کارخانه تولید محصولات آرایشی شدند. آنها می‌گویند که مجبور بودند در شیفت‌های طولانی کار کنند و دستمزدی برای آن دریافت نمی‌کردند.

دولت کلرادو باید اقدامات جدی برای جلوگیری از کار اجباری زندانیان در این ایالت انجام دهد. کار اجباری نوعی استثمار است که نقض حقوق بشر است.

نظر شما