درباره فیلم بیبی راننده
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

درباره فیلم بیبی راننده

فیلم بیبی راننده (Baby Driver)، یک فیلم اکشن جنایی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی ادگار رایت است. این فیلم با بودجه ۳۴ میلیون دلاری، به فروش ۲۲۶.۳ میلیون دلاری در گیشه دست یافت و با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد.
داستان فیلم درباره پسر جوانی به نام بیبی است که به دلیل مهارت بالای خود در رانندگی، به عنوان راننده در گروهی از خلافکاران فعالیت می‌کند. بیبی در گذشته مادر خود را در یک تصادف از دست داده و دچار مشکل شنوایی شده است. او برای اینکه صدای مزاحم در گوش‌هایش را نشنوند، همیشه به موسیقی گوش می‌دهد.
بیبی در یکی از سرقت‌ها با دختری به نام دبورا آشنا می‌شود و عاشق او می‌شود. او تصمیم می‌گیرد که از گروه خلافکاران جدا شود و با دبورا زندگی جدیدی را آغاز کند. اما داک، رهبر گروه خلافکاران، به بیبی اجازه نمی‌دهد که گروه را ترک کند.
بیبی برای اینکه بتواند از گروه خلافکاران جدا شود، باید یک سرقت بزرگ را انجام دهد. او موفق می‌شود تا با مهارت خود، سرقت را انجام دهد و از گروه خلافکاران فرار کند. اما در نهایت، داک و افرادش او را پیدا می‌کنند و بیبی مجبور می‌شود با آن‌ها مبارزه کند.
نقاط قوت فیلم:

کارگردانی و فیلم‌نامه خوب
بازی‌های خوب بازیگران
سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز
استفاده از موسیقی به‌عنوان یک عنصر مهم در فیلم

نقاط ضعف فیلم:

شخصیت‌پردازی نامناسب برخی از شخصیت‌ها
پایان‌بندی فیلم که کمی غیرمنتظره است

جمع‌بندی:
فیلم بیبی راننده یک فیلم اکشن جنایی خوب و سرگرم‌کننده است که با استفاده از موسیقی به‌عنوان یک عنصر مهم، تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان رقم می‌زند. این فیلم با کارگردانی و فیلم‌نامه خوب، بازی‌های خوب بازیگران و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز، می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند.
 

انسل الگورت در نقش بیبی
کوین اسپیسی در نقش داک
جان هم در نقش بادی
لیلی جیمز در نقش دبورا
ایزا گونزالس در نقش دارلینگ
جیمی فاکس در نقش باتس
جان برنثال در نقش گریف
سی‌جی جونز در نقش جوزف

نظر شما