موضوع : دانشنامه | الف

صادق احمدی

زندگی‌نامه
در سال 1330 در دامغان متولد شد. فعالیت خود را به طور جدی از سال 1357 و در مدرسه عالی دختران تهران (دانشگاه الزهرای کنونی) آغاز کرد و با اجباری شدن واحد شیشه‌گری در ساخت لوازم آزمایشگاهی، به دنبال فراگیری این دوره در داخل و خارج از کشور رفت.

او پس از کسب مهارت و تجربه‌های بسیار تا سال 1372 به تدریس پرداخت و به دانشجویان طراحی صنعتی، روش‌های ساخت و تولید شیشه و علم مواد را آموخت. همچنین به دانشجویان رشته صنایع دستی نیز کار روی شعله را آموزش داد.

صادق احمدی در سال 1374 با رشته فیوزینگ گلاس آشنا شد و با محک‌های بسیار موفق شد شیشه‌های تخت فلوت را جایگزین شیشه‌های فیوزینگ کند. همچنین توانست با استفاده از همان روش، از ضایعات شیشه استفاده کند و آن‌ها را به چرخه تولید بازگرداند. او تاکنون به بیش از 200 هنرجوی کارآموز آموزش داده و در دانشگاه‌های الزهرا، آزاد اسلامی، پیام نور و… تدریس کرده است. همچنین استاد راهنمای عملی و تئوری پایان‌نامه تعدادی از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده است.

استاد احمدی علاوه بر طراحی و ساخت کوره‌های تک‌فاز و قابل حمل برای آپارتمان‌ها و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی و تولیدی شیشه‌گری در دانشگاه‌ها، با آسایشگاه خیریه کهریزک نیز همکاری صمیمانه‌ای داشته و در آنجا کارگاه شیشه‌گری فیوزینگ را برای هنردرمانی و کارآفرینی راه‌اندازی کرده است.

او علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش، تألیفاتی هم دارد که در آن میان می‌توان به تألیف کتاب «فیوزینگ گلاس» (درباره تکنیک‌های معرق شیشه)، ترجمه و تألیف کتاب «استند گلاس و فیوزینگ»، ارائه مقالاتی در مورد شیشه در فصلنامه «الماس» و مجله «علوم و فناوری شیشه» و… اشاره کرد.

صادق احمدی تاکنون در بیش از بیست نمایشگاه داخلی حضور داشته است. او عضو انجمن هنرمندان استان تهران، عضو کارگروه شورای شهر تهران و عضو انجمن هنرمندان شهر ری است و در سال‌های 1384 و 1385، در دانشگاه الزهرا به عنوان پژوهشگر نمونه برگزیده شده است. در حال حاضر با کمک مرکز پژوهش‌های سازمان میراث فرهنگی استان تهران و استان البرز، به تدوین استاندارد ملی مشغول است.

استاد صادق احمدی مدرک درجه یک هنری دارد و از سال 1394 عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

منبع: موسسه هنرمندان پیشکسوت

 

نظر شما