اطلاعاتی درباره فیلم سن آندریاس
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

اطلاعاتی درباره فیلم سن آندریاس

فیلم سن آندریاس یک فیلم فاجعه‌ای اکشن آمریکایی است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این فیلم به کارگردانی برد پیتون و نویسندگی کارلتون کیوس ساخته شده است. دواین جانسون، کارلا گوجینو، الکساندرا داداریو، یوان گریفید، آرچی پنجابی، هوگو جانستون-برت، آرت پارکینسون، ویل یان لی، ماریسا نتلینگ، پل جیاماتی، کایلی مینوگ، تاد ویلیامز، کالتن هاینز، مورگان گریفین، مت آلفردا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
داستان فیلم سن آندریاس درباره یک خلبان نجات به نام رایان بک (دواین جانسون) است که پس از وقوع یک زمین‌لرزه بزرگ در کالیفرنیا، به دنبال نجات دخترش بکی (الکساندرا داداریو) از میان ویرانه‌های شهر لس‌آنجلس است. رایان در این مسیر با همسر سابق خود، کمبرلی (کارلا گوجینو) و نامزدش، آدام (یوان گریفید) نیز همراه می‌شود.
سن آندریاس با واکنش‌های ضد و نقیض منتقدان همراه بود. برخی از منتقدان فیلم را به دلیل جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و اکشن هیجان‌انگیزش تحسین کردند، اما برخی دیگر آن را به دلیل داستان کلیشه‌ای و شخصیت‌پردازی ضعیفش مورد انتقاد قرار دادند.
با این حال، فیلم سن آندریاس در گیشه موفق بود و توانست بیش از ۴۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. این فیلم همچنین نامزد دریافت یک جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه‌های ویژه شد، اما موفق به کسب آن نشد.
نقش راک در فیلم سن آندریاس
دواین جانسون در نقش رایان بک، خلبان نجات فیلم سن آندریاس ظاهر می‌شود. رایان یک مرد قوی و مهربان است که برای نجات دخترش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. جانسون با بازی در این نقش توانست توانایی‌های خود را در زمینه اکشن و درام به نمایش بگذارد.
نقش رایان بک یکی از محبوب‌ترین نقش‌های دواین جانسون است. جانسون در مصاحبه‌ای درباره این نقش گفته است: «من از بازی در نقش رایان بک بسیار لذت بردم. او یک قهرمان واقعی است که برای نجات خانواده‌اش از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.»
 


نکات جالب درباره فیلم سن آندریاس

سن آندریاس اولین فیلمی است که در آن دواین جانسون و کارلا گوجینو با هم بازی کرده‌اند.
برای ساخت جلوه‌های ویژه فیلم از فناوری‌های جدیدی استفاده شد که تا آن زمان در فیلم‌های فاجعه‌ای استفاده نشده بود.
فیلم در بیش از ۳۰ کشور جهان اکران شد و در بسیاری از کشورها به صدر جدول فروش رسید.

سخن پایانی
سن آندریاس یک فیلم فاجعه‌ای اکشن است که با جلوه‌های ویژه خیره‌کننده و اکشن هیجان‌انگیزش می‌تواند مخاطبان خود را سرگرم کند. اما داستان کلیشه‌ای و شخصیت‌پردازی ضعیف فیلم ممکن است باعث ناامیدی برخی از مخاطبان شود.

نظر شما