تجمل‌گرایی در رُم باستان؛ خانه‌ مجلل ۲ هزار ساله بی‌نظیر در ایتالیا سر از خاک بر کشید
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

تجمل‌گرایی در رُم باستان؛ خانه‌ مجلل ۲ هزار ساله بی‌نظیر در ایتالیا سر از خاک بر کشید

در پی عملیات حفاری در شهر پومپئی در ایتالیا، یک خانه مجلل ۲ هزار ساله کشف شد که به گفته کارشناسان، نمونه‌ای بی‌نظیر از تجمل‌گرایی در رُم باستان است.
این خانه که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است، دارای حمام‌های روباز، اتاق‌های خواب بزرگ، و تزئینات خیره‌کننده است. در یکی از اتاق‌ها، آثاری از یک حمام روباز با کاشی‌های رنگی و موزائیک‌های زیبا یافت شده است. در اتاق دیگری، بقایای یک اتاق خواب بزرگ با تختخواب‌های چوبی و مبلمان مجلل پیدا شده است.
جنارو سانگولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ساختمان «یک گنج اصیل» است و «نشان‌دهنده ثروت و شکوه زندگی در رُم باستان» است.
پومپئی شهری باستانی در جنوب ایتالیا است که در سال ۷۹ میلادی بر اثر فوران آتشفشان وزوویوس به زیر خاک مدفون شد. این شهر در سال ۱۷۴۸ میلادی کشف شد و از آن زمان تاکنون، باستان‌شناسان مشغول حفاری در آن بوده‌اند.
در سال‌های اخیر، کشفیات متعددی در پومپئی انجام شده است که نشان‌دهنده زندگی روزمره مردم در رُم باستان است. در سال ۲۰۱۹ میلادی، یک نانوایی باستانی در این شهر کشف شد که حاوی تکه‌های نان و سایر مواد غذایی بود. در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز، یک بدن انسان سالم در حالی که هنوز در حالت نشسته بود، در این شهر پیدا شد.
کشف خانه مجلل اخیر در پومپئی، یکی از مهم‌ترین یافته‌های باستان‌شناسی در سال‌های اخیر محسوب می‌شود و اطلاعات جدیدی در مورد زندگی اشراف‌زادگان رُم باستان ارائه می‌دهد.

نظر شما