گردهمایی «بازخوانی اندیشه‌های دکتر معتمد‌نژاد»
موضوع : اطلاع‌رسانی | کنفرانس ها

گردهمایی «بازخوانی اندیشه‌های دکتر معتمد‌نژاد»

به مناسبت دهمین سالگرد رحلت پدر علوم ارتباطات ایران
خلاصه:
همزمان با دهمین سالگرد درگذشت مرحوم دکتر کاظم معتمد‌نژاد، پدر علوم ارتباطات ایران، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات و انجمن دانش‌آموختگان ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، گردهمایی بازخوانی اندیشه‌های دکتر معتمد‌نژاد را برگزار می‌کنند. این گردهمایی روز شنبه دوم دی ماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.
جزئیات:
در این گردهمایی، استادان، محققان، دانشجویان، دانش‌آموختگان و روزنامه‌نگاران به بازخوانی اندیشه‌ها و دیدگاه‌های علمی دکتر معتمد‌نژاد خواهند پرداخت. همچنین، فیلم مستندی جدید درباره زندگی و آثار دکتر معتمد‌نژاد در این گردهمایی به نمایش گذاشته خواهد شد.
سخنرانان:
در این گردهمایی، استادانی چون مهدی محسنیان‌راد، هادی خانیکی، شهیندخت خوارزمی، محمد مهدی فرقانی، اعظم راود راد، یونس شکرخواه، حسام‌الدین آشنا، کامبیز نوروزی و جمعی از شاگردان مرحوم معتمدنژاد سخنرانی خواهند کرد.
زمان و مکان:
این گردهمایی روز شنبه دوم دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی برگزار خواهد شد.
اهمیت:
دکتر کاظم معتمد‌نژاد از پیشگامان علوم ارتباطات در ایران و جهان اسلام بود. وی با تأسیس رشته علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و تألیف کتاب‌ها و مقالات متعدد، نقش مهمی در توسعه این رشته در ایران ایفا کرد.
گردهمایی بازخوانی اندیشه‌های دکتر معتمد‌نژاد فرصتی برای آشنایی با اندیشه‌های این اندیشمند برجسته و مرور وضعیت فعلی علوم ارتباطات در ایران است.

نظر شما