موضوع : پژوهش | مقاله

مقایسه پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب منتشر و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

اختلال اضطراب منتشر (GAD) و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) دو اختلال روانی هستند که با افزایش حساسیت به تهدید مشخص می شوند. هر دو اختلال با پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید همراه هستند.
پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید به تمایل به توجه بیش از حد به اطلاعات مرتبط با تهدید و توجه کمتر به اطلاعات غیر تهدیدآمیز اشاره دارد. این پردازش می تواند در شکل گیری و تداوم علائم اضطراب نقش داشته باشد.
تحقیقات نشان داده اند که بیماران مبتلا به GAD و PTSD نسبت به افراد سالم، تمایل بیشتری به توجه به اطلاعات تهدیدآمیز دارند. این بیماران همچنین نسبت به افراد سالم، اطلاعات تهدیدآمیز را سریعتر و دقیق تر پردازش می کنند.
مطالعات همچنین نشان داده اند که پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید در بیماران مبتلا به GAD و PTSD، با شدت علائم اضطراب آنها مرتبط است. بیمارانی که علائم اضطراب شدیدتری دارند، تمایل بیشتری به توجه به اطلاعات تهدیدآمیز دارند.
تفاوت های کلیدی بین پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید در بیماران مبتلا به GAD و PTSD عبارتند از:

در بیماران مبتلا به GAD، پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید، به طور کلی، در مورد طیف وسیعی از تهدیدات است. این بیماران ممکن است نسبت به هر چیزی که تهدید بالقوه ای برای آنها محسوب می شود، حساسیت بیشتری داشته باشند.
در بیماران مبتلا به PTSD، پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید، معمولاً به تهدیداتی محدود می شود که مرتبط با تجربه آسیب زا آنها هستند. این بیماران ممکن است نسبت به هر چیزی که یادآور تجربه آسیب زا آنها باشد، حساسیت بیشتری داشته باشند.

در مجموع، تحقیقات نشان می دهد که پردازش انتخابی اطلاعات مربوط به تهدید، نقش مهمی در اختلالات اضطرابی، به ویژه GAD و PTSD، ایفا می کند. این پردازش می تواند در شکل گیری و تداوم علائم اضطراب نقش داشته باشد و می تواند با شدت علائم اضطراب مرتبط باشد.

نظر شما