دخمه‌ تمدن در آمریکا که انسان‌های ۶ هزار سال بعد درِ آن را باز می‌کنند چیست؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

دخمه‌ تمدن در آمریکا که انسان‌های ۶ هزار سال بعد درِ آن را باز می‌کنند چیست؟

دخمه تمدن یک کپسول زمان است که در سال ۱۹۴۰ توسط تورنول جیکوبز، دانشمند و تاریخدان آمریکایی، در دانشگاه اگلتروپ در ایالت جورجیا آمریکا ساخته شد. این کپسول زمان قرار است در سال ۸۱۱۳ میلادی، یعنی ۶۰۹۰ سال پس از بسته شدن آن، توسط انسان‌های آینده باز شود.
در دخمه تمدن، بیش از ۵۰۰ شیء مختلف از جمله کتاب‌ها، مجلات، فیلم‌ها، عکس‌ها، موسیقی، اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و وسایل الکترونیکی قرار داده شده است. این اشیا نمایانگر زندگی بشر در قرن بیستم هستند و قرار است به انسان‌های آینده کمک کنند تا در مورد تمدن بشر در این دوره زمانی اطلاعات کسب کنند.
تورنول جیکوبز در مورد انگیزه خود برای ساخت دخمه تمدن گفت:

«من از این که داده‌های بسیار کمی از گذشته زندگی انسان باقی مانده است، متاثر شده بودم. من معتقدم که انتقال اطلاعات از تمدن بشر و زندگی گذشتگان یک وظیفه باستان‌شناسی است. دخمه تمدن تلاشی است برای حفظ بخشی از فرهنگ و تاریخ بشر برای آیندگان.»

دخمه تمدن در سال ۱۹۴۰ با حضور تورنول جیکوبز، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، فرانکلین روزولت، و سایر مقامات دولتی افتتاح شد. این کپسول زمان در یک اتاقک فولادی ضدزنگ در عمق ۵ متری زیر زمین دانشگاه اگلتروپ قرار داده شده است. اتاقک فولادی با یک لایه بتن مسلح پوشانده شده است تا از آن در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت کند.
تنها کسانی که مجاز به بازگشایی دخمه تمدن هستند، دانشمندان و باستان‌شناسانی هستند که در سال ۸۱۱۳ میلادی زنده خواهند بود. این دانشمندان و باستان‌شناسان با استفاده از ابزارها و فناوری‌های پیشرفته خود، اطلاعات موجود در دخمه تمدن را مطالعه خواهند کرد و به درک بهتری از تمدن بشر در قرن بیستم خواهند رسید.
بازگشایی دخمه تمدن یک رویداد مهم برای دانش و تاریخ بشر خواهد بود. این کپسول زمان می‌تواند به انسان‌های آینده کمک کند تا در مورد گذشته خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و آینده تمدن بشر را بهتر درک کنند.

نظر شما