دولت آلمان از سقوط نجات پیدا کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

دولت آلمان از سقوط نجات پیدا کرد

حزب دموکرات‌های آزاد آلمان، به عنوان یکی از سه شریک کابینه ائتلافی این کشور، در یک رای‌گیری داخلی به ادامه حضور در دولت رای داد. این رای‌گیری با اکثریت قاطع به تصویب رسید و به این ترتیب، کابینه اولاف شولتس صدراعظم آلمان از سقوط احتمالی نجات پیدا کرد.
حزب دموکرات‌های آزاد، طرفدار کاهش مالیات است و اختلافات آن با حزب سوسیال دموکرات شولتس، که طرفدار افزایش مالیات است، باعث شده بود تا این گمانه‌زنی مطرح شود که دولت ائتلافی آلمان بیشتر از ۲ سال دوام نخواهد آورد.
با این حال، رای‌گیری اخیر نشان می‌دهد که حزب دموکرات‌های آزاد هنوز به همکاری با حزب سوسیال دموکرات متعهد است. این موضوع، برای ثبات سیاسی آلمان و اروپا، خبر خوبی محسوب می‌شود.
البته، این بدان معنا نیست که اختلافات بین دو حزب برطرف شده است. اختلافات در مورد مسائلی مانند مالیات، انرژی و سیاست خارجی، همچنان وجود دارد. با این حال، دو حزب به نظر می‌رسد که مایل هستند برای حفظ ائتلاف، به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.
این موضوع، برای دولت آلمان، چالش‌هایی را نیز ایجاد می‌کند. دولت شولتس باید تلاش کند تا اختلافات بین دو حزب را مدیریت کند و از این اختلافات برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کند.
در نهایت، باید دید که آیا دولت آلمان می‌تواند در شرایط کنونی، اختلافات بین دو حزب را مدیریت کند و ائتلاف خود را حفظ کند یا خیر.

نظر شما