بهترین فیلم های سینمایی با موضوع هوش مصنوعی
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

بهترین فیلم های سینمایی با موضوع هوش مصنوعی

در این پست قصد داریم بهترین فیلم هوش مصنوعی را که می‌توانید در سال 2023 تماشا کنید، فهرست می‌کنیم.

ماتریکس (1999)


خلاصه داستان: آیا تا به حال خوابی دیده اید که از واقعی بودن آن مطمئن باشید؟ اگه نتونستی بیدار شی چی؟ چگونه می توانید تفاوت بین رویا و واقعیت را بدانید؟ وقتی یک غریبه زیبا (کری آن ماس) هکر کامپیوتر نئو (کیانو ریوز) را به دنیای زیرین ممنوعه هدایت می کند، او حقیقت تکان دهنده ای را کشف می کند - زندگی که او می داند فریب دقیق یک اطلاعات سایبری شیطانی است. نئو به جنگجوی افسانه ای و خطرناک شورشی مورفیوس (لارنس فیشبرن) در نبرد برای از بین بردن توهم بردگی بشریت می پیوندد.


 

Ex Machina (2015)


با بحث در مورد هوش مصنوعی و اینکه آیا این فناوری هرگز به عنوان نقطه شروع کاملاً آگاه خواهد شد، Ex Machina یک کدنویس جوان را دنبال می کند که یک هفته را در عمارت دورافتاده رئیس خود بگذراند و آخرین ساخته خود - یک ربات هوش مصنوعی را آزمایش کند. وظیفه تعیین این است که آیا انسان نما، آوا، قادر به نشان دادن هوش انسانی است یا خیر. با این حال، همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد نیست، زیرا انسان‌های پشت این پروژه فناوری با نتایج مرگباری پی می‌برند. این فیلم درخشان با هوش مصنوعی برنده اسکار بهترین جلوه های بصری نیز شده است.


خلاصه داستان: کالب اسمیت (دامنال گلیسون)، یک برنامه نویس در یک شرکت بزرگ اینترنتی، برنده مسابقه ای می شود که او را قادر می سازد یک هفته را در املاک خصوصی نیتن بیتمن (اسکار آیزاک)، مدیر عامل درخشان شرکتش بگذراند. هنگامی که او می رسد، کالب متوجه می شود که در یک آزمون تورینگ برای تعیین توانایی ها و هوشیاری آوا (آلیسیا ویکاندر)، یک ربات زیبا، به عنوان جزء انسانی انتخاب شده است. با این حال، به زودی آشکار می شود که آوا بسیار بیشتر از آن چیزی که تصور می کرد، خودآگاه و فریبنده است.


RoboCop

خلاصه داستان: در یک دیترویت دیستوپیک و گروه‌باز در حال فروپاشی. در تلاش برای از بین بردن جنایت، نیروهای صاحب قدرت، جسد یک پلیس را که در حین انجام وظیفه کشته شده بود، در یک پوسته فولادی بازسازی می کنند و آن را RoboCop می نامند. او که از خاطرات مرگش رنج می برد، او را که مسئول این مرگ است، شکار می کند.


I, Robot

خلاصه داستان: در سال 2035، روبات‌های بسیار باهوش پست‌های خدمات عمومی را در سراسر جهان پر می‌کنند و تحت سه قانون برای حفظ امنیت انسان‌ها عمل می‌کنند. کارآگاه دل اسپونر (ویل اسمیت) علیرغم سابقه سیاه خود در زمینه رباتیک، در مورد خودکشی ادعایی آلفرد لنینگ بنیانگذار رباتیک ایالات متحده (جیمز کرامول) تحقیق می کند و معتقد است که یک ربات شبیه انسان (آلن تودیک) او را به قتل رسانده است. با کمک یک متخصص روبات (بریجت مویناهان)، اسپونر توطئه ای را کشف می کند که ممکن است نسل بشر را به بردگی بکشد.


ابر هوش

یک ابرکامپیوتر هوشیار تهدید می‌کند که سیاره را منفجر می‌کند و «متوسط‌ترین فرد» جهان را انتخاب می‌کند تا ثابت کند که نوع بشر ارزش نجات دادن دارد - و او فقط سه روز فرصت دارد تا از پایان جهان جلوگیری کند.

خلاصه داستان: وقتی یک سیستم هوش مصنوعی فوق‌هوشی بسیار قدرتمند، کارول پیترز متوسط ​​را مطالعه می‌کند، سرنوشت جهان در تعادل است. همانطور که هوش مصنوعی تصمیم می گیرد بشریت را به بردگی بگیرد، نجات دهد یا نابود کند، نجات بشریت به عهده کارول است.


 


 

نظر شما