اکستنشن مژه: مزایا، هزینه، مدل‌ها و موارد دیگر (1)
موضوع : جامعه | سلامت و زیبایی

اکستنشن مژه: مزایا، هزینه، مدل‌ها و موارد دیگر (1)

صنعت زیبایی همه چیز را در مورد مژه ها دیده و در نظر گرفته است - ریمل های بزرگ کننده، سرم های رشد 'معجزه آسا'، بیگودی های گرم شده -  و دیگر موارد که شما اسم آن را بگذارید. اما هیچ روندی به اندازه اکستنشن مژه قطبی کننده نیست. 

زمانی که اکستنشن ها برای اولین بار وارد بازار اصلی شدند، به نظر می رسید که راهی نسبتاً بدون درد برای دستیابی به مژه هایی پرپشت و  بدون مزاحمت ریمل است. اما مانند هر سرویس زیبایی جدید، اکستنشن مژه به سرعت معایب خود را آشکار کرد. 

برای شروع، برخی از ایالت‌ها مقرراتی را برای این سرویس وضع نکرده‌اند، در نتیجه به مواردی از سوزش، عفونت، و آسیب‌دیدگی مژه‌های طبیعی به دلیل بهداشت و تکنیک ضعیف منجر شده است. از وقت شخصی شما اما آیا ارزش این را دارد که هر روز با مجموعه ای بی عیب و نقص از مژه های نیمه دائمی بیدار شوید؟ از کارشناسان پرسیدیم.

اکستنشن مژه چیست؟
اکستنشن مژه الیاف نیمه دائمی است که به مژه های طبیعی شما متصل می شود تا لبه مژه شما بلندتر، پرتر و تیره تر به نظر برسد. اکستنشن مژه جداگانه با استفاده از چسب نیمه دائمی روی هر یک از مژه های طبیعی شما (یک اکستنشن برای هر مژه طبیعی) اعمال می شود.

مواد مورد استفاده در کلینیک مختلف متفاوت است، اما اکستنشن مژه می تواند از الیاف مصنوعی، راسو، راسوی مصنوعی یا ابریشم ساخته شود. اکثر کلینیک ها انواع طول های اکستنشن، الگوهای فر و ته رنگ را ارائه می دهند تا مشتریان بتوانند ظاهر خود را سفارشی کنند.

انواع اکستنشن مژه
هنرمندان مژه از سه نوع مختلف مواد اکستنشن مژه استفاده می کنند: راسو، ابریشم و مصنوعی. برخی از استودیوها همچنین دارای پسوندهای 'راسو مصنوعی' هستند که از نظر فنی فقط پسوندهای مصنوعی هستند که از پسوندهای راسو تقلید می کنند. اکثر کلینیک های مژه ترجیح خود را نسبت به نوع اکستنشن مژه ای که استفاده می کنند دارند و همیشه از شما نمی پرسند که آیا ترجیح دارید یا خیر. 

بنابراین اگر گیاهخوار هستید یا به گربه ها حساسیت دارید، حتماً درخواست کنید که از اکستنشن مژه راسو برای شما استفاده نشود. هیچ نوع اکستنشن مژه‌ای بیشتر از دیگری دوام نمی‌آورد، اما مژه‌های راسو و ابریشمی ظاهر طبیعی‌تری دارند، در حالی که مژه‌های مصنوعی می‌توانند ضخیم‌تر و تیره‌تر باشند، که برای کسانی که می‌خواهند ظاهری جسورتر داشته باشند، مناسب‌تر است.

در این سه دسته (راسو، ابریشم، و مصنوعی)، درجات مختلفی از طول و فر وجود دارد. معمولاً مژه‌ساز شما از چندین طول و قدرت فر برای ایجاد جلوه‌ای با چشم‌های باز استفاده می‌کند، به طوری که مژه‌های بلندتر به سمت گوشه‌های بیرونی چشم و مژه‌های کوتاه‌تر در گوشه‌های داخلی قرار می‌گیرند. (ادامه دارد)
 
فاطمه زینلو
کارشناس تخصصی اکتنشن مژه، قم
 

نظر شما