موضوع : پژوهش | پایان نامه

رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی با خودکارآمدی دانشجویان

پیشنهاده کارشناسی ارشد 1402
پدیدآور: میترا تمدن
استاد راهنما: ایرج شاکری نیا
موسسه آموزش عالی احرار - رشت، گروه علوم انسانی
چکیده

خودکارامدی نسبت به هر سازه انگیزشی دیگر، ثابت ترین پیش بینی کننده پیامدهای رفتاری معرفی شده است (بندورا، 1977). خودکارامدی ارتباط معنی داری با دیگر ساختارهای روانشناسی دارد. (یوسفی و همکاران، 1391). از این رو متغیرهای مختلفی ممکن است در میزان خودکارامدی نقش داشته باشد، از جمله هوش معنوی و هوش هیجانی. هوش معنوی شامل یک نوع سازگاری و رفتار حل مساله است (آمرام، 2005). در همین زمینه الکینز (2017) معتقد است: افراد داری هوش معنوی بالا، به واسطه برخورداری از خوداگاهی به کارامدی خود باور بیشتری دارند. از طرف دیگر هوش هیجانی نقش بارزی در عملکرد مطلوب افراد نسبت به سایر قابلیت ها از قبیل مهارتهای ذهنی یا فنی ایفا می کند (نقابی و بهادری ،1391 ). حالا در این پژوهش این سوال مطرح می شود، آیا بین هوش معنوی و هوش هیجانی با خودکارامدی دانشجویان رابطه وجود دارد؟

نظر شما