گوگل تولید تصاویر افراد را در مدل هوش مصنوعی Gemini به دلیل عدم دقت متوقف می‌کند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

گوگل تولید تصاویر افراد را در مدل هوش مصنوعی Gemini به دلیل عدم دقت متوقف می‌کند

گوگل در اوایل ماه فوریه (ماه جاری) تولید تصویر را از طریق مدل‌های هوش مصنوعی Gemini خود آغاز کرد، اما در چند روز گذشته برخی از کاربران در رسانه‌های اجتماعی اعلام کردند که این مدل، تصاویر تاریخی را تولید می‌کند که گاهی اوقات نادرست و گمراه‌کننده هستند.
گوگل در بیانیه‌ای اذعان کرد: «ما آگاه هستیم که Gemini در برخی از تصاویر تاریخی، به‌ویژه در مورد نژاد، قومیت و جنسیت، اطلاعات نادرستی ارائه می‌دهد.»
این توقف تولید تصویر در Gemini، در حالی رخ می‌دهد که گوگل برای رقابت با ChatGPT، ربات چت هوش مصنوعی OpenAI که در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، تلاش می‌کند. گوگل در سال گذشته، ربات چت هوش مصنوعی Bard را منتشر کرد، اما ویدئوی تبلیغاتی این ربات، اطلاعات نادرستی در مورد تصاویر سیاره‌ای ارائه کرد که باعث ضرر و زیان برای این شرکت شد.
جک کراچیک، مدیر ارشد محصولات Gemini در گوگل، روز چهارشنبه در توییتی گفت: «زمینه‌های تاریخی، جزئیات ظریف‌تری دارند و ما برای تطبیق بیشتر با آن تلاش خواهیم کرد.»
نکات قابل توجه:

گوگل تولید تصویر را در مدل هوش مصنوعی Gemini به دلیل عدم دقت در تصاویر تاریخی، به‌ویژه در مورد نژاد، قومیت و جنسیت، متوقف کرد.
این توقف در حالی رخ می‌دهد که گوگل برای رقابت با ChatGPT، ربات چت هوش مصنوعی OpenAI تلاش می‌کند.
گوگل در سال گذشته، ربات چت هوش مصنوعی Bard را منتشر کرد، اما به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در ویدئوی تبلیغاتی آن، ضرر و زیان متحمل شد.
گوگل اذعان کرده است که برای تطبیق بیشتر Gemini با زمینه‌های تاریخی، تلاش خواهد کرد.

نظر شما