بورل: فرجام جنگ اوکراین در بهار و تابستان مشخص می‌شود
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

بورل: فرجام جنگ اوکراین در بهار و تابستان مشخص می‌شود

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از نشست‌هایی در واشنگتن گفت، در حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه نمی‌توان تعلل ورزید چرا که نتیجه این جنگ در بهار و تابستان امسال روشن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که در آمریکا تردید در کمک نظامی به کی‌یف هنوز نیز ادامه دارد بورل به خبرنگاران گفت، پیامش به سیاست‌گذاران آمریکایی این است که هر چه که قرار است در این عرصه انجام شود باید سریعا انجام بگیرد.

به گفته او، هم آمریکا و هم اروپا باید سرعت خود در کمک‌رسانی به اوکراین را افزایش دهند: «ماه‌های آینده سرنوشت‌ساز است. بسیاری از تحلیل‌گران حمله بزرگ روسیه در تابستان امسال را پیش‌بینی کرده‌اند و اوکراین نمی‌تواند صبر کند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روشن شود.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا از کمک نظامی به اوکراین پشتیبانی کرده در حالی که دونالد ترامپ جمهوری‌خواه که رقیب احتمالی او در انتخابات ماه نوامبر خواهد بود بیش‌تر موضعی "انزواگرایانه" دارد.

مایک جانسون، متحد ترامپ و رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تا کنون از به رأی گذاشتن لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین سر باززده است.

نظر شما